Na upgrade naar Windows 11 geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Hallo,

een paar maanden terug is mijn laptop upgraded naar Windows 11. En alles werkt nog steeds zoals het moet, hoewel het nieuwe startmenu wel erg wennen is.

Vorige week kreeg ik op mijn vaste PC de melding dat de Windows 11 upgrade klaar stond.
Die installatie heb ik laten uitvoeren, maar sinds die tijd kom ik dus niet meer op internet.
Mijn browser meldt "We kunnen die website niet vinden" (Firefox) of "Geen internet" (Chrome).
Microsoft Outlook geeft aan "kan geen verbinding maken met server"

Als ik rechtsonder in de werkbalk kijk zie ik toch echt wel het WiFi symbool staan. Als ik daar met mijn muis boven ga hangen dan zie ik daar "Internettoegang" staan bij mijn netwerknaam.
Als ik in de app van mijn router kijk dan zie ik daar de naam van mijn PC staan en bij verbinding staat "uitstekend". Net als bij mijn telefoon en mijn laptop die naast die pc staat.

Ik heb al geprobeerd via systeem\netwerk en internet\geavanceerde instellingen het netwerk opnieuw in te stellen, maar dat helpt ook niet.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten, Wim

Mijn syteem info:
moederbord Gygabyte Z590D
CPU Intel i5-11400
geheugen 32 GB
Samsung 850 EVO SSD
Asus netwerkadapter PCE AC68
Windows 11 pro

Het updaten van de drivers leek in eerste instantie wel te werken, maar helaas...
Na een tijdje weer de meldingen van Firefox en outlook.

Ik denk dat ik dan toch maar weer een Windows downgrade moet doen :(

Kijk eens of hier wat bij staat.

Staan de energieinstelling voor dat apparaat soms op uitschakelen na een bepaalde tijd?

@Senso: waarbij? Ik zie geen links of zo...

@Lange Pier: ik weet niet of die energie instellingen er mee te maken hebben. De laatste keer was ik op internet bezig, ging even wat met Word doen en toen ik terug kwam in de browser kon ineens de "website niet gevonden" worden

"hier" is een link.

@Senso, sorry dat had ik niet gezien dat die link daar zat :shocked:
Ik ga nakijken of er wat voor mij tussen staat (zodra ik weer een upgrade gedaan heb)

@Lange Pier: de internet verbinding "stopt" er mee terwijl ik op die pc bezig ben. Ik zei al, ik ben even in Word of Excel bezig, ga terug naar mijn browser en de internetverbinding is weg, terwijl ik rechts onder in de taakbalk toch duidelijk het wifi symbool zie staan en als ik daar op klik bij mijn netwerk "verbonden, beveiligd" zie staan.

Ik heb inmiddels een downgrade naar Windows 10 gedaan en nu werkt alles weer zonder problemen.
Ik ga later deze week wel weer een upgrade proberen, heb nu nog wat werk in te halen.

Bedankt voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan