naam ipv de id weergeven in phpmyadmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonajona25

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Hallo,
Hoe kun je een naam ipv de id weergeven als je een opzoek kolom wilt creeren in phpmyadmin?

IN Access kon je met wizard opzoeken een opzoek kolom creeren en van de twee kolommen die het dan moesten worden de id verbergen zodat je alleen de naam ziet (Net een stuk makkelijker toch???)

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Dank!!
Jonathan

Kwestie van de juiste query uitvoeren lijkt mij

Een dergelijke kolom wordt in access vaak opgebouwd aan de hand van een query (bij de eigenschappen kun je dit zien) dat is gekoppeld aan een formulier element. Phpmyadmin is gemaakt om de data te beheren en niet om formulieren te maken; het is de bedoeling dat je dat in je applicatie doet.

Ha flitsflitsflits!
thanks.. ja klopt van dat formulier....hmmmm nog steeds over hetzelfde onderwerp... ondanks dat het dan niet zo kan, krijg ik ook verder geen id's te zien na het hebben aangemaakt van indexes... weet je hoe dat komt? ik heb ook Foreign keys aangemaakt in die joint tabellen.

dank en groet
jonathan

Je moet zelf een id veld maken, of je die laat indexeren is aan jou. Let hierbij op dat je AUTO_INCREMENT aanzet, want ook dit is optioneel terwijl het in access automatisch gedaan wordt (hiermee krijgt elk nieuw record een heel getal (integer) toegewezen),

Met foreign keys heb ik geen ervaring omdat ik nooit met de innodb engine werk (dit is de enige engine die binnen mysql support biedt voor foreign keys, hou daar rekening mee als je een keer de database wilt verhuizen)

links leggen lukt, maar id's worden niet weergegeven in de gelinkte tabel

Hey
Links leggen lukt na het aanmaken van een Foreign Key, maar als ik vervolgens kijk in dezelfde tabel bij invoegen, worden de id's niet weergegeven in de gelinkte tabel.

Iemand een oplossing?

Groet
Jonathan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan