• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam tabbladen veranderen met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campesino

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
18
Tabbladen in mijn document hebben een standaardnaam + een notatie gebaseerd op datum en tijdstip die iedere keer anders is (bijv yyy26-5 14u36). Kan ik deze tabbladen hernoemen naar standaardnamen(yyy) met vba? Mijn probleem is dat de namen van de tabbladen iedere keer dat het bestand ververst wordt anders zijn.
 
Hoe bepaal je op welk karakter de datum begint? Is het altijd karakter 4 (neen waarschijnlijk... :eek:)
 
Sorry voor de onduidelijkheid... yyy gebruikte ik als naam die iedere keer hetzelfde is, gevolgd door een datumnotatie die iedere keer anders is. De naam van een tabblad kan dan bijvoorbeeld "blad1 26-05 14u36" zijn. Een dag later is hetzelfde tabblad dan bijvoorbeeld "blad1 27-05 13u53" Ik wil hier graag "blad1" van maken
 
Doe eens een klein voorbeeldbestandje met wat sheet namen. Je kan trouwens dezelfde naam (bvb. Blad1) maar 1 keer per bestand gebruiken.

Kunnen we afkappen na de eerste spatie?
 
Hallo wigi

Ik heb een bestand bijgevoegd als voorbeeld (alleen tabbladnamen). Ik krijg dit bestand meerdere malen per dag aangeleverd en de namen van de tabbladen zijn steeds hetzelfde, er is echter een datum- en tijdnotatie aan toegevoegd die steeds anders is. Ik werk niet in dit bestand maar gebruik de gegevens ervan in een ander bestand, maar omdat de namen van de tabbladen steeds anders zijn kan ik hier vooralsnog geen macro voor gebruiken. Vandaar dat ik de naam van de tabbladen wil veranderen. (maar zijn er teveel om steeds handmatig te doen)
 

Bijlagen

  • planning.xls
    15,5 KB · Weergaven: 172
Zoiets?

Code:
Sub verandersheetnamen()

    Dim ws As Worksheet
    
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        ws.Name = Split(ws.Name, " ")(0)
    Next

End Sub

Er wordt afgekapt op de eerste spatie.

Wigi
 
Wanneer de plaats van het sheet bepalend is, kun je ook overwegen om je code de namen niet te benoemen maar met [blad1] ipv worksheets("naam").
Het maakt dan niet meer uit hoe de bladen heten.

Wanneer dat wel van belang is, dan wat WIGI al aangeeft
mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan