• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam+voornaam omgekeerd in tabel opzoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter sstt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sstt

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2015
Hey

Heb net weer een tabel erbij gekregen en hieruit zou ik het personeelsnummer moeten vinden.
Ik heb het met verticaal zoeken gedaan, maar het is niet het juiste nummer, dus ik denk dat ik iets verkeerd doe.

probleem is:
in tabel 1 is personeelsnaam (1cel) opgebouwd uit voornaam + naam
in tabel 2 is personeelsnaam (1cel) opgebouwd uit naam + voornaam
en ik wil het personeelsnummer dus uit de tabel halen..

Iemand die me hiermee kan helpen?

Groetjes
San

Laatst bewerkt door een moderator:
Formule voor B2:

Engels:
Code:
=VLOOKUP(MID(A2;FIND(" ";A2)+1;LEN(A2))&" "&LEFT(A2;FIND(" ";A2));personeelslijst!$A$2:$C$222;2;TRUE)

Nederlands:
Code:
=Vert.Zoeken(DEEL(A2;VIND.SPEC(" ";A2)+1;LENGTE(A2))&" "&LINKS(A2;FIND(" ";A2));personeelslijst!$A$2:$C$222;2;WAAR)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

PS: De formule van Roncancio is supercompleet.

Laatst bewerkt:
Hey Roncancio

Helaas werkt de formule niet. Ik krijg nog steeds niet de juiste personeelsnummers..
Ook komt er de melding #N/A in voor :-(
En Cobbe, er zijn helaas dubbele familienamen..

Groetjes
San

Bij welke namen gaat het niet goed?
Ik zie geen #N/A in de uitkomsten staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In de nederlandse vertaling van de formule van Roncanio moet je wel nog de FIND vervangen door VIND.SPEC

@ Roncancio. Jij ziet geen N/A omdat je zoekt bij benadering:
Code:
=VERT.ZOEKEN(DEEL(A2;VIND.SPEC(" ";A2)+1;LENGTE(A2))&" "&LINKS(A2;VIND.SPEC(" ";A2));personeelslijst!$A$2:$C$222;2;[COLOR="#FF0000"]WAAR[/COLOR])
Dat zorgt tegelijkertijd voor onjuiste resultaten.
Ik zou het zo doen volgens bijlage. Dan blijven er nog een paar N/A over die handmatig moeten worden aangepast. Persoonsnamen hebben nou eenmaal weinig systeem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Ik had de adresgegevens bij jullie weggelaten, dus de tabel klopte niet, nu heb ik bij iedereen personeelsnummer, behalve bij de 1e niet..

Thx

Groetjes
San

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan