Naamloze map kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Berichten
198
Er is een map verdwenen. Hij zit niet in de Prullenbak.
Waarschijnlijk is door wat foutief klikken met de muis de naam van de map gewist.
Hoe kan ik deze terugvinden?
 
Hoi,
een map zonder naam daar kan windows niks mee.
Heb het voor de zekerheid toch even uitgetest door een "nieuwe map" aan te maken, haal ik de naam weg en enter komt de naam "nieuwe map" terug.
Geef ik de map de naam "test" en haal de naam weg komt de naam "test" weer vrolijk terug.
Dus dat je per ongeluk de mapnaam hebt gewist lijkt me sterk.
Je hebt toevallig niet de shift- en entertoets gebruikt om de map, buiten de prullenbak om, te wissen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik.
Het is waar wat je zegt. Het blijkt ook voor mij onmogelijk om een map zonder naam op te slaan. Het was maar een vermoeden waardoor hij verdwenen zou kunnen zijn.
Ik was een nieuwe collega het werken met de mappen in de cloud aan het uitleggen vanuit de fysieke mappen op de laptop. Ze begint zenuwachtig te klikken (heeft met haar handen het toetsenbord niet aangeraakt) en toen opeens was de map weg. Gauw naar online om te kijken of er nog iets te redden viel en twee seconden na het openen zagen we hem ook gewoon verdwijnen.
Niets in de prullenbak.
Het is een raadsel.
Intussen heb ik de map opnieuw opgebouwd met alle bestanden. Die had ik gelukkig nog op mijn eigen usb-stick staan. Maar mijn nieuwe collega is nu doodsbang dat het haar weer gebeurt en ik kan haar niet uitleggen wat er misgegaan is omdat ik het zelf niet weet.
We hebben natuurlijk wel meteen een backup gemaakt en heb haar aangeraden dat ook regelmatig te doen.
Het blijft echter een mysterie.........
Groetjes,
Margaretha
 
Veel succes met het inwerken van je collega en regelmatig een back-up maken is natuurlijk een goed idee. :thumb:
 
Ook nog dank aan Dorado!
Ik kan de programmaatjes nog niet uitproberen omdat ik niet op mijn werk ben deze week.
Ga het zeker doen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan