• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar 2 cellen kijken en cel met hoogste waarde gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
534
Beste mensen,

Nog de beste wensen voor 2020.

Ik heb een vraag zodat ik dingen niet handmatig moet invullen maar dat excel automatisch de waarde uit de cel overneemt met een hoogste waarde.
Ik heb als voorbeeld een bijlage bij mij vraag gepost zodat het duidelijker wordt.

de nummer van de tabbladen staan voor de weken. Ik rij op werkdagen (ma t/m do) van huis naar collega enzo.

Vrijdag heb ik ouderschapsverlof de ene keer moet ik met mijn werkauto de kids naar school brengen en de andere keer kan het met onze prive auto. Daarom moet in dit voorbeeld cel E4 van tabblad 2 kijken naar de cellen G31 en G39 van tabblad 1 en als G39 ingevuld is dat moet cel E4 van tabblad 2 de waarde overnemen van cel G39, als cel G39 leeg blijft moet cel E4 de waarde overnemen van G31

Is dit mogelijk? zo ja kan iemand in het voorbeeld de formule invullen ? of hier de formule typen zodat ik het bij alle 53 weken kan toepassen

hartelijk dank
 
Ik heb als voorbeeld een bijlage bij mij vraag gepost zodat het duidelijker wordt.
Dat bestandje bijplaatsen is niet helemaal goed gegaan...

Formule wordt zoiets waarschijnlijk:
Code:
=ALS(G39<>"";G39;G31)
 
Laatst bewerkt:
Die bijlage zegt me niets.
 
Dat bestandje bijplaatsen is niet helemaal goed gegaan...

Formule wordt zoiets waarschijnlijk:
Code:
=ALS(G39<>"";G39;G31)

De formule doet letterlijk niks. Ik heb overal tabblad 1 voor gezet en dan werkt de formule perfect !

Code:
=ALS('1'!G39<>"";'1'!G39;'1'!G31)

ik zet de vraag als opgelost

Heel erg bedankt iedereen
 
Laatst bewerkt:
Tja, was ook gokken voor mij natuurlijk waar je de formule neer wilde zetten en hoe de tabs heten....

Dit is misschien ook nog een optie:
Code:
=MAX('1'!G31;'1'!G39)

Succes ermee, mooi dat je geholpen bent.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan