Nakijken van datums & verbergen / weergeven bij een bepaalde condition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Beste lezer,

Ik zou niet weten hoe ik dit beter uit kan leggen dan bovenstaand.

Ik ben bezig met een Excel macro die het volgende doet.

Opent een bestand, zet deze naar kolommen, en sorteert juist op datum. Dit lukt nog.

Dan wil ik dat hij deze datum afgaat en vergelijkt met de dag van vandaag, mocht de datum van vandaag langer geleden zijn dan 10 werkdagen, dan dient deze zichtbaar te zijn. Mocht dit niet het geval zijn mag deze niet zichtbaar zijn. Ik vroeg me af of iemand hier misschien een ideetje voor heeft? Naar mijn weten is dit een if else statement die kijkt wat de condities zijn en hier vervolgens op reageert in een loop oid maar ik ben de weg momenteel een beetje kwijt. :confused: (Dit is overigens in verband met een ticket systeem. Deze verwerk ik dan weer in een draaitabel voor een mooi overzicht. Het systeem spuugt de volgende info uit : Behandelaar, Ticket ID, Datum op Pauze Zetten in DD-MM-YYYY, Omschrijving.)

Alvast bedankt

Gr

Aaron

Laatst bewerkt:
Code:
for each cl in columns(1).specialcells(xlcelltypeconstants)
  if Date-datevalue(cl.value)<10 then cl.entirerow.hidden=true
next

Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas is dit niet de oplossing voor mij. Ik heb momenteel namelijk een bepaalde Cel range b.v (F1 / F2000) waarin dan het aantal netto werkdagen staat (ik vroeg me tevens af of het mogelijk is deze functie uit te buiten in VBA) De exacte functie die excel gebruikt dmv NETTO.WERKDAGEN. mocht dit kleiner zijn dan 10 dient hij deze te verbergen. Ik zie dat als ik mij niet vergis deze code applied op daadwerkelijke datum cellen.

Alvast bedankt

gr

Aaron

Laatst bewerkt:
Ik krijg de volgende foutmelding als ik dit in een macro stop :

Typen komen niet overeen (Fout 13)

&

Is het zo dat de netto werkdagen functie van excel ook mogelijk is te gebruiken in vb dus dat ie automatische in range F nakijkt hoeveel werkdagen er tussen c / d zit mocht dit minder zijn dan 10 dan laat ie het niet zien ?

Dit was overigens bij de volgende test
Code:
Behandelaar	Ticketnr	datum	datum	omschrijving	aantal dagen
Aaron	259732	1-1-2009	24-1-2009	ticket	17
Aaron	259732	20-1-2009	24-1-2009	ticket	4
Aaron	259732	12-1-2009	24-1-2009	ticket	10

gr

Aaron

Laatst bewerkt:
Oplossing

Het is me gelukt! Mocht iemand anders dit ook bekampen mij is het gelukt met de volgende code :

Code:
   rij = rij - 1
    While rij > 1
        Cells(rij, 4).Value = DateDiff("d", Cells(rij, 3).Value, Now()) - Int(DateDiff("d", Cells(rij, 3).Value, Now()) / 7) * 2 - IIf(Weekday(Now()) < Weekday(Cells(rij, 3).Value), 2, 0)
        Cells(rij, 4).NumberFormat = "General"
        If Cells(rij, 4).Value < 10 Then Cells(rij, 4).EntireRow.Delete
        rij = rij - 1
    Wend

Ik heb ipv verbergen visible = false de entirerow.delete gebruikt. Dit vanwege het maken van een draaitabel van de uitkomst van de gegevens.

De code zoekt van onderaf dit omdat deze dan geen regels overslaat.

Bedankt voor de reacties.

Gr

Aaron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan