• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naman beheren aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Beste Amici

Bestaat er een middel, als in zoeken en vervangen, om een bepaalde letter in een reeks namen door te voeren zonder dat men deze stuk voor stuk dient aan te passen?

vb
nu is de naam KDdecpers1 "=Dec!$B$45:$AI$59" en dit zou dan "=Dec!$B$45:$AK$59"dienen te worden.
dit voor +/- 20personen, 12 maanden en ongeveer 19 codes!

U zal begrijpen dat dit een tijdrovende bezigheid is :o

Alvast bedankt voor de informatie.

Dus je hebt dat 20x12x19=4560 keer in 1 document staan? Dat kan met een macro simpel aangepast worden. Die kan ik vanavond wel voor je maken.

Beste Ed,

Dat zou super zijn....
en bedoel je dan dat deze macro gelijk welke code kan veranderen?
02, 03, 31, 120, VD KD CV V Z A CD .....

Alvast bedankt voor de reactie

Je kan ook je document even geanonimiseerd plaatsen en aangeven hoe flexibel je dat zou willen hebben.

Daar staan er genoeg in. Maar wat wil je nu waarin gewijzigd hebben? De naam KDdecpers1 die je in #1 noemt staat er bijvoorbeeld helemaal niet in. Je moet wel precies aangeven wat je wilt, dat staat ook niet in de uitleg in je document. Daar staat alleen het waarom in.

Wat E28 betreft, dat is de berekening 8x3=24 uren. Waarom zou je dat in de tijdnotatie 24:00 willen hebben?
Die bestaat niet eens. Na 23:59 komt 00:00.

Laatst bewerkt:
Beste Ed,

vanaf naam Rjun10 tem Rsep9 dient $R$ te worden $S$
naam Vapr1 tem Vfeb9 dient $U$ te worden $X$

de andere heb ik al manueel aangepast.

915 naambereiken in één bestand?

Hier een lijst met alle namen.
Pas hier aan wat moet aangepast worden en laat daar een macro over lopen om de namen terug te zetten.

Bijlagen

Beste Cobbe,

Dit bestandje zou je nochtans bekend moeten voorkomen....
Deze namen zijn er niet ingezet door mij maar door mede-forumleden.
Vond dit zelf ook een beetje erover maar dacht zo dat dit nodig is om het bestandje te doen werken.

Nu ja ze zitter er in en het werkt dus even een beetje aanpassen en hopelijk kan ik het dan beginnen gebruiken!

dank voor het meedenken en het namenbereik.
is misschien een stomme vraag maar wat dient in de macro te staan om deze aanpassingen terug te plaatsen in namenbeheer?

grts
Marc

Doe de nodige aanpassing in de bereiken zoals gewenst.
Plak dan deze 2 kolommen in het hoofdbestand op bv Blad1.

Dan laat je deze macro lopen:
Code:
Sub cobbe()
On Error Resume Next
For i = 1 To 913
 With ActiveWorkbook.Names
    .Add Cells(i, 1).Value, Cells(i, 2)
 End With
Next
End Sub

en al uw (foutloze) namen staan terug waar ze moeten staan.

#7 gelezen maar ik wacht nog even op wat TS nu wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan