navigatie met forms. c#

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Beste helpers

Ik heb een eigenlijk een best moeilijke vraag ,waar mee ik niet echt op ander forums beantwoord word.

het probleem is namelijk zo wanneer je hebt 2 forms frmMain frmPopup.
frmMain heeft 1 button. frmPopup ook 1.

Wanneer op de button wordt gedrukt switch je van form op zicht niet heel erg. Het probleem komt pas als je eerste form disabled of laat hidden. Hoe kan je incode aangeven dat de vorige form geopend geshowd dient te worden zonder een nieuwe instantatie aan te gaan.

Code:
// knop op frmMain
 frmMain.enabled = false;
frmPopup pop = new frmPopup();
pop.show()

// knop op frmPopup
this.close()

Met bovenstaande code blijft frmMain disabled. Ik wil ervoorzorgen dat op het moment dat de popup gesloten word het frmMain weer enable word . Desnoods wil ik frmMain ook hidden en daarna weer showen.

Wat ik echter niet wil is ik is een form opbouwen via this.size = (15,25) en dan elke keer de pagina op nieuw opbouwen. Het idee hier achter is da tik verschilllende windows forms zou kunnen maken in visual studio. en deze op te laten roepen sluiten etc.

Het aanpassen van input boxen en messegaboxen heeft in principe geen zin omdat er binenn de forms ook verschillende objecten zoals bijvoorbel opendialog , treeview, etc (verschillende controllers).

Weet iemand hier een concreet antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan