• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

navigeren in een werklad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hoe kan ik excel zodanig instellen dat ik bepaalde in tevullen cellen opvolgorde kan laten voorbij komen
voorbeeld
ik vul iets in in cel b2 en na enter gaat de cursor naar de volgende cel voor invoer cel bijv d4 etc
groet Rien

Rien,
Werkblad beveiligen. Uiteraard niet de in te vullen cellen natuurlijk. Met de Tabtoest van de ene naar de andere cel "springen".

Rien,

Mischien heb je behoefte aan een nadere uitleg,

Selecteer alle cellen die wel mogen worden ingevuld...gewoon even CTRL button ingedrukt houden en met de linker muis de cellen selecteren.
daarna: ga je met de rechtermuis button naar celeigenschappen en ga vervolgens naar het tabblad: bescherming Haal het vinkje weg bij beide opties

Nu ga je naar het menu Extra en dan kies je voor beveiliging >>blad beveiligen
in het geopende scherm zorg je dat alleen het vinkje staat bij ontgrendelde cellen selecteren.
klik nu op OK en je kan nu alleen nog naar de cellen die je mag invullen...

Navigeren in werkblad

Eric
bedankt dat werkt goed alleen de volgorde is nog een probleem maar daar is goed mee te werken tevens goed beveiligd zie eerdere vraag
nu heb ik 2 knoppen in het werkblad gezet die een macro aansturen en die geven foutmelding 1004
is dat evt te omzeilen zodat de macro's aangestuurd kunnen worden
groet Rien

Iedereen alvast bedankt voor de reactie
super dat een leek als ik deskundig geholpen wordt
groet Rien

Navigeren in werkblad

rienjanssen zei:
Eric
bedankt dat werkt goed alleen de volgorde is nog een probleem maar daar is goed mee te werken tevens goed beveiligd zie eerdere vraag
nu heb ik 2 knoppen in het werkblad gezet die een macro aansturen en die geven foutmelding 1004
is dat evt te omzeilen zodat de macro's aangestuurd kunnen worden
groet Rien

Iedereen alvast bedankt voor de reactie
super dat een leek als ik deskundig geholpen wordt
groet Rien

Hallo Rien,

Dat kan, zet aan het begin van de code,
ActiveSheet.Unprotect Password:="xxxx"
xxx staat voor jouw Password.
Aan het eind,
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Gr, Justes