Nederlandse beschrijving: image maken/image terug zetten met True Image

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Waar kan ik ergens een Nederlandse handleiding vinden hoe ik in een image van mijn C schijf kan maken en weer kan terug zetten met het programma True Image van Acronis?
Is dit programma goed? Ik bedoel zometeen maak ik een image en kan ik hem niet meer terug zetten, en ben ik verder van huis? Wat zijn de ervaringen? Ik heb het programma nu geinstalleerd maar wil eerst even weten waar ik aan begin namelijk.

Laatst bewerkt:
Voor ervaringen moet je bij iemand anders wezen. Ik ken het programma alleen van horen zeggen. Misschien dat er nog iemand anders langs kom die op de overige vragen antwoord heeft.

Groetjes,

Metalhead

Ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid, het heeft mij al verschillende keren gered. :thumb:

Alleen jammer dat hier nog geen terug zet handleiding bij zit.
Zal eens aan de maker van die handleiding vragen of hij dat erbij kan doen. De persoon zit toch in de nieuwsbrief redactie.:)

De beveiligde zone zou ik alleen gebruiken voor één image, en dus de ruimte ook niet groter maken dan nodig is voor één image.

De rest van je images kun je het beste op een andere partitie of externe harde schijf zetten, daar heb je zelf de mogelijkheid om te bepalen welke je houd (na verloop van tijd) en welke weg kunnen.

Herstelbeheer is erg handig bij het terugzetten van een image (bij het opstarten via F11). Je hebt dan dus geen cd-rom nodig.

De beveiligde zone zou ik alleen gebruiken voor één image, en dus de ruimte ook niet groter maken dan nodig is voor één image.

De rest van je images kun je het beste op een andere partitie of externe harde schijf zetten, daar heb je zelf de mogelijkheid om te bepalen welke je houd (na verloop van tijd) en welke weg kunnen.

Herstelbeheer is erg handig bij het terugzetten van een image (bij het opstarten via F11). Je hebt dan dus geen cd-rom nodig.

Het gaat mij alleen om mijn C schijf, systeemschijf dus waar XP op staat. Is het echt nodig om zo'n beveiligde zone te maken? Vroeger gebruikte ik Ghost en die image zetten je dan gewoon op een andere schijf en klaar.

In de ideale situatie begin je met een image na de installatie van je OS + updates en drivers. Die image zet je in de beveiligde zone, het is je basis installatie.

Als je geen beveiligde zone hebt kun je TI niet opstarten via F11 om je image terug te zetten, dan heb je een cd-rom nodig, die je kunt/moet maken.

In de ideale situatie begin je met een image na de installatie van je OS + updates en drivers. Die image zet je in de beveiligde zone, het is je basis installatie.

Als je geen beveiligde zone hebt kun je TI niet opstarten via F11 om je image terug te zetten, dan heb je een cd-rom nodig, die je kunt/moet maken.

Dus je moet een beveiligde zone maken om True Image te kunnen gebruiken zonder cd rom?

Klopt helemaal, zie handleiding 3.3 / 3.4

Nee dat is iets anders, ik heb een Engelse versie en daar heet het; Activate Acronis Startup Recovery manager.
Het staat onder tools (links) daar boven staat de beveiligde zone.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan