• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve getallen op ander tabblad plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert52

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Ik wil in excel wanneer een getal negatief is op het ene tabblad dit laten invullen op een ander tabblad.

Ik heb al zitten stoeien maar komt er niet uit. Is er iemand die mij de oplossing kan aandragen?

bvd

Bert,

welkom op Helpmij.nl.

Het is een goede gewoonte om een vraag vergezeld te laten gaan door een excelbestand met daarin hetgeen je tot nu toe hebt gedaan.
Dat voorkom,t dat helpers eerst je bestand moeten proberen te bedenken....

Zonder voorbeeld bestand waarschijnlijk een verkeerd antwoord.
Kijk eens of je met onderstaande formule iets kan, het is een Matrixformule - afsluiten dus met CTRL+SHIF+ENTER i.p.v. enter.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$50;"<0")>=RIJ();INDEX(Blad1!$A$1:$A$50;KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$1:$A$50<0;RIJ(Blad1!$A$1:$A$50));RIJ()));"")
Succes,

Bedankt voor de reacties.

Het concept bestand waar ik mee worstel heb ik bijgevoegd.

Het is mijn bedoeling wanneer er een negatief getal ontstaat in tabblad 1 cel B6, dit te plaatsen als positief getal in tabblad 2 cel B8. Alleen als het een negatief getal betreft

Bijlagen

Probeer deze eens voor in blad2 B8:
Code:
=ALS(Blad1!B6<0;Blad1!B6*-1;0)
Succes,

volledig automatisch?

of deze oplossing met een macro, dwz macro's toestaan bij het openen!

Bijlagen

Via VBA (en dat is nog steeds mijn "ding" niet helaas ) zou ik hier voor kiezen, wat volgens mij beter aansluit bij wat de TS omschrijft:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
If Sheets("Blad1").Range("B6") < 0 Then
Sheets("Blad2").Range("B8") = Sheets("Blad1").Range("B6") * -1
Else
Sheets("Blad2").Range("B8") = 0
End If
End Sub

Beste mensen ......................het werkt!

Dank voor jullie inzet !!!

Bert,

Blij dat je tevreden bent, maar voor welke oplossing heb je uiteindelijk gekozen?

Ik heb voor deze oplossing gekozen:

=ALS(Blad1!B6<0;Blad1!B6*-1;0)

alleen zit ik nog even dat dat bij mij originele document de tabbladen anders benoemd zijn en het hierin niet werkt. Hiermee moet ik nog even stoeien.

groeten.

Bert

Oké, bedankt voor de terugmelding.

Hoe heet jouw tabblad?

Ik heb het "probleem" al opgelost er stond een "min" teken in de tekst. Nu heb ik de benaming van het tabblad aangepast en het werkt als een dolle.

Dank voor het meedenken!!

gr

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan