Nero brandt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hoi ik heb ik Windows XP en servicepack 2 geinstalleerd.Het gaat fout bij het branden na een minuut of 7 , hij blijft dan hangen en de cdrom blijft draaien die krijg ik er ook niet meer uit ik moet alles afsluiten en opnieuw opstarten pas dan wil cd eruit. Ik heb de laatste update van nero geinstalleerd 6.3.125. Wat heeft servicepack 2 gedaan dat nero het niet meer doet?? Graag jullie hulp Helga

Heb je Nero al eens volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Niet nadat ik Service pack 2 heb geinstalleerd ! Ik heb cd nodig dus ik denk even via windows media player te doen maar dat gaat dus ook niet goed op een of andere manier denkt hij dat er geen lege cd inzit (ik haal ze uit de verpakking dus ze zij leeg( Toch maar even Nero opnieuw installeren ?

Als Nero bestanden mist, na de installatie van SP2, kun je dit mischien oplossen door Nero volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik heb Nero verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het zelfde probleem blijft zich voor doen. Cd schijf hoor je als een gek draaien maar ik krijg hem er niet uit ik moet echt alles afsluiten en opnieuw opstarten. Krijg alleen nu wel de melding logische eenheid niet gereed. Wat gebeurd er als ik SP 2 verwijder of is dat geen optie. Helga

Check even of de branderij binnen XP wel is uitgeschakeld:

Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeembeheer -> Services -> zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, kies voor "Uitgeschakeld"; klik Toepassen, OK

Groetjes

Heb ik uitgeschakeld. Opnieuw geprobeerd binnen 4 minuten (snelhied 40) was cd gebrand.Toen wilde hem afspelen hij start keurig via Musicmatch op als zijnde dat er een Audio Cd in het station zit, in dit geval D maar er staat niets op (0 bytes). Bij computer eigenschappen staat bij station D dat er een Audio cd daar aanwezig is, maar helaas. Inmiddels 5 schijfjes verder ??? Wat nu Groetjes Helga

Uitschakelen van branderij van XP heeft dus wel effect gehad. Als je dan nu 'ns Nero opnieuw installeert en vervolgens een cd-tje met de helft van de snelheid brandt? Tja, kost misschien wel weer een schijfje (of je doet 't op een rw)

Hoi alle suggesties opgevolgd maar helaas. Na ongeveer 4 minuten (als alle nrs zijn gekopieerd) gaat hij niet verder terwijl klokje blijft lopen en de cdrom als een razende draait en ik het cd'tje er alleen nog maar uit krijg als ik pc opnieuw opstart. Bescherming tegen bufferrun is geactiveerd kan dit er iets mee te maken hebben? Ik hoop dat iemand nog wat weet en heeft er verder niemand last van dan na het installeren van SP 2 ? Groetjes Helga

Ik heb ook problemen met nero na het installeren van SP2.
Nero 6 is niet competible met SP2.
Je kan op deze site updates halen om dit probleem op te lossen, mits je een legale Nero hebt.

http://www.nero.com/en/Support.html

Dit is nl. mijn problem.
Ik heb in de winkel een versie gekregen bij mijn brander die legaal hoort te zijn, maar ik kom er nu achter dat ik geen licentend version heb. Dus ik hoop dat ik je kan helpen, maar kan iemand mij met de licentie helpen
Altijd heeft het gefunctioneerd.

Verder veel lof over SP2, heeft mij ook van vele problemen afgeholpen die met SP1 niet op te lossen waren.

Laatst bewerkt:
Heb nu alles geprobeerd maar steeds na 3.45 minuten blijft hij op 1 punt staan. Ik moet dan echt pc uitzetten om het schijfje uit de brander te halen. Help

Heb vandaag de nieuwe Nero 6.6 gekocht maar helaar heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem na 3.45 minuten gaat hij niet verder, Kan het aan mijn brander liggen dit is een Lite On DVD RW LDW-811S ? Helga

Hallotje,

Wat je ook even kan doen is naar de site van je brander gaan en daar kijken of er een nieuwe firmware versie van je brander te verkrijgen is.
Firmware is een stukje communicatie software voor je brander, (de hersenen voor de brander) zodat hij nieuwesoorten merken cd'tjes dvd'tjes kan lezen. Ook zorg de firmware voor dat fouten die in de oude firmware zaten opgelust worden ook zorgt het er voor communicatie problemen met nero of ander brandprog.

Je moet het even proberen.
En het kost alleen maar tijd en de rest is gratis.

Hier is de site: http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_firmware_dvd rw.asp

Ik hoop dat het gaat lukken.

Hij doet het eindelijk. Het lag aan de firmware van Lite-On. Ik hem de brander via apparaatbeheer eerst uitgeschakeld en toen pc. opnieuw opgestart hij detecteerde zelf de brander weer, de nieuwe firmware gedownload pc. opnieuw opgestart en eindelijk bedankt weer allemaal Helga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan