Nero (cover designer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Weet niet of dit in de goede sectie staat, gaat wel over nero, een brandprogramma dus, maar dan over de cover designer ervan.

Hierin heb ik een dvd cover gemaakt. Nu wil ik dus graag aan de binnenkant van deze cover ook iets. 2 velletjes papier erin is natuurlijk niet echt netjes, en ook niet echt ideaal. Nu heb ik dus gewoon eerst de voorkant geprint, velletje omgedraait en achterkant geprint. Ziet er goed uit, behalve dat de marges aan bijde kanten niet helemaal goed zijn, waardoor als ik hem uitknip volgens de belijning van de voorkant ik op de achterkant nog een witte strook leeg hou.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

ik gebruik het eigelijk nooit is het niet gemakkelijker gewoon een cover programma te gebruiken

Oke heb dit programma gedownload. Maar wat ik juist had is bv voor de buitenkant 1 foto die ik dus over de hele hoes heb gedaan, dus zowel voor als achterkant en dan op het gedeelte waar de zijkant is nog een tekst gezet. Bij dit programma kun je dus een image kiezen voor de voorkant, en voor de achterkant, maar voglens mij kun je hem niet zo makan dat voor en achterkant (en zijkant) dus een en de zelfde image is, als dit wel kan hoor ik graag hoe dit moet.

In nero cover designer kon je dat mooi doortrekken van de voor naar de achterkant, maar dat gaat hier dus niet volgens mij

Het kan wel met CoverXP. Je moet alleen een model gebruiken van een andere cover. Dit laat je in een fotoprogramma en dan verwerk je je eigen ideeen.
Ik heb voor dat doel een blanco cover die ik welke kleur ook kan geven en werk dan verder.
Tenslotte laad je dus deze cover in CoverXP.
Veel prettiger programma dan Nero.

als ik goed begrijp wil je bv. een cddoosje waar voor,achterkant,en de flapjes 1 foto is

begrijp ik juist
zowel je kan ook de afmeetingen van covers veranderen in undercover xp

snap het niet helemaal haha
Ben je wel gewend om met een fotoprogramma te werken?

Start fotoprogramma.
Open bestand en neem een dvd-cover. Om het even welke.
Geef de kleur die je wil.
Eigen ontwerp er overheen.

Zo heb je dus de goede maat die je simpel in CoverXP laadt. Het is alleen zo ingewikkeld als je zelf wilt ontwerpen. Anders is het klik en cover inladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan