nero ziet niet de goede capaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasquita

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
Hallo.

Ik probeer net een ceu filetje te branden van 705 mb. past net niet op een gewone cd maar ik had er nog een liggen van 800 mb. het probleem is nu dat nero niet ziet dat die cd groter is en dus nog steeds zegt dat de cd niet genoeg capaciteit heeft. Weet iemand hoe ik dit probleempje op kan lossen?

alvast bedankt:8-0:

Je kunt in Nero Burning Rom de optie overburn inschakelen.
File > Preference > Expert Feature, daar Overburn inschakelen.

PS, kan jebrander wel met die cd-r over weg?

hmm, dat staat al ingesteld. ik heb een benq brander en de 800 mb cd is van platinum, dat zou toch moeten lukken of niet? hij ziet gewoon helemaal geen verschil en dat vind ik toch vreemd.

Je probeerd een Cue fil te branden, daarbij hoort een BIN file die de grote van 705MB heeft. Dit is kennelijk een Image van een cd-rom. Je hebt kans dat deze gewoon op je cd-rom van 700MB past.
Image bestanden zijn vaak groter, dan ze werkelijk zijn.

Hoe brand je? Via Recorder>Burn image?

nee ik doe rechtermuisknop op het cue file en dan openen met nero burning rom. dan komt ie automatisch in de goede afdeling terecht. normaal lukt het zo wel maar nu zegt ie dat ie 703 mb heeft als capaciteit en hij heeft 705 nodig:confused:

Heb je de bijbehorende bin doe dan dit: Kies in nero voor image branden en selecteer de bin. Dan gaat alles waarschijnlijk vanzelf.

Heb je de bin niet dan kan je de cue bv met isobuster extracten en de bestanden die je dan krijgt branden.

Je kan ok proberen naar de laatste versie van nero te updaten.

hoe heb je het gedaan, dat kan handig zijn om te weten als iemand anders die soortgelijke problemen heeft deze thread leest.

Ik heb ook problemen met de platinum CD van 800 MB.

Nero erkend ze enkel als 700 MB, 80 min.

Overburn staat aan en alles.

Ik krijg er enkel 700 MB opgezet ?

Groeten,
Christof

hmm tja dat probleem heb ik ook nog niet opgelost maar ik heb nu met overburn gebrand, dat durfde ik eerst niet omdat je dan zo`n waarschuwing krijgt dat alles kan beschadigen en zo, en dat lukte wel. dit ter informatie van Wim. gr. pascal

P.s. zal het dan toch aan de cd liggen dat nero m niet erkent alszijnde 800 mb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan