.Net Framework

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Berichten
147
Hallo allemaal,

Bij VB programma's heb je .Net Framework nodig om ze te kunnen draaien. Kan ik ook instellen dat als je een oude .Net Framework hebt, dat je het dan toch kan afspelen?

Thanks
 
Dat kan volgens mij niet want je hebt een speciale framework nodig en als je een oude gebruikt dan heb je de nieuwe tool items ook niet want ik gebruik ook vb.
 
En kan het ook, dat als je het programma niet als administrator uitvoert, dat je een MsgBox melding krijgt van: "Start het programma als Administrator"
En pas als het als Administrator wordt opgestart, start het programma op. Hoe moet dat?

Thanks
 
En kan het ook, dat als je het programma niet als administrator uitvoert, dat je een MsgBox melding krijgt van: "Start het programma als Administrator"
En pas als het als Administrator wordt opgestart, start het programma op. Hoe moet dat?

Thanks

ga naar Form_1.load code
Me.hide
En dan code voor msgbox

CODE:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Me.Hide()
MsgBox("run as administrator")

End Sub
End Class
 
Laatst bewerkt:
Kan je even een voorbeeld geven?

Thanks

Je moet run als administrator gebruiken met sommige programma's omdat ze dan speciale machtegingen moeten uitvoeren dus je moet gewoon run als administrator via rechter muisklik gebruiken en niet via msgbox
 
Je snapt mijn vraag niet.

Ik wil dat als iemand het programma niet als administrator uitvoert, dat er dan een MsgBox melding komt: "Start het programma als administrator"
Pas als je het programma als admin uitvoert, dan krijg je geen MsgBox melding meer.
 
Jawel, kijk bij dit programma maar:

Deze link is verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Moet ik dat plaatsen bij Form1_Load ?

Code:
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        My.User.IsInRole("Administrators")
        MsgBox("Start het programma als Administrator!", MsgBoxStyle.OkOnly)
werkt niet...
 
Laatst bewerkt:
Yep
Code:
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If Not My.User.IsInRole("administrators") Then
            MsgBox("Administrator rechten zijn noodzakelijk")
            End
        End If
    End Sub
 
My.User.IsInRole(<groepsnaam>) geeft een waarde true/false als de huidige gebruiker wel/niet in de administrator groep zit. Als je echt wilt kijken of de gebruikersnaam "Administrator" is zul je moeten kijken naar

Code:
if ucase(My.User.Name) = "ADMINISTRATOR"  then
  (code)
end if

Maar dat is dan weet niet helemaal correct als de PC in een netwerk met domein hangt, want dan is de gebruikersnaam iets van domain\administrator, en moet je dus even op de \ filteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan