Net werk verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Ik heb WindowsXP opnieuw geinstalleerd en nu kom ik tot de conclusie dat m'n netverbindingen niet werken.
Althans.., dat is de foutmelding.
In het configuratie scherm wordt m'n netwerk kaart wel herkent. Intenet meldt dat er geen verbinding tot stand wordt gebracht.
Typ ik het adres van m'n website dan ben ik gelijk spot on.
Wil ik verder gaan dan is er weer geen verbinding.
Email hetzelfde verhaal. Ingelogd blijft de server niet bereikbaar, een emailtje versturen schiet wel weg, komt op een andere computer wel aan maar ik kan geen email ontvangen.

Hoe krijg ik wel verbinding met Internet?

Ik weet dat winxp niet meer ondersteunt wordt, maar is dit nou een "servertruk" met licenties of kan ik gewoon m'n computer niet aansluiten?
:confused:
 
Juiste driver gedownload?

Opdrachtprompt: tracert 94.198.159.35
 
Laatst bewerkt:
@-LangePier : ik heb nog een glazen bol sinds 2005 en heeft geen enkele moeite met winxp internet!

@-Aar : ja, IP adres aanwezig. Beide links werken wel maar net als met m'n website gaan niet verder. Hoe kan ik die dan wel te zien krijgen?

@-bron : ik zie hier geen kans om drivers te vinden.

ipconfigall.jpg

example00.jpg

tracert00.jpg
 
Die site met example.org lijkt een overlay-website te hebben die niet laadt.
Zou je nu al malware hebben?
shutup.gif


Verder wordt Internet Explorer haast door geen enkele site nog ondersteund, en werken veel sites al niet omdat ze SNI gebruiken. En dan heb ik het nog niet over de nieuwste TLS die ze niet ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Die overlay heb ik erzelf opgeplakt om de link te benadrukken.

Ik heb er internet8 opgezet wat weinig verschil maakt.

Wat ik me afvraag is hoe ik aansluiting maak met *.fixed.kpn.net
Ik kan daar niet bijkomen, terwijl ik er een computer met winxp naast heb staan die zo internet en email kan ontvangen.
Ik zie m'n website en kan email versturen, maar er komt geen reaktie terug.
 
Ga er maar vanuit dat dit komt door missende ondersteuning voor SNI en TLS.

En wat voor aansluiting wil je maken met *.fixed.kpn.net? Dat doet je modem toch?
Het is in ieder geval niet zo dat er een webserver op draait.
 
Goed, ik begrijp iets van de ServerNameIndication , maar hoe kan het dan dat een andere computer, met hetzelfde besturings systeem er wel in slaagt om die verbinding te maken?
Gaat het er dan om dat die winxp installatie, die eerder heeft plaatsgevonden wel kan draaien, dan de licentie overeenkomsten die later van toepassing kwamen?

Het mag misschien een gekke vraag klinken, maar ik probeer te begrijpen waarom ik tot voor een paar jaar winxp op internet aan kon sluiten,
terwijl nu door het veranderen van http > https dit niet meer gaat. ( dacht ik te begrijpen).
:rolleyes:
 
Misschien door bepaalde updates?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het Service Pak3 gelijk geïnstalleerd nadat ik de nieuwe versie van WinXp aangemaakt heb.
Het enige wat ik nu nog kan herinneren is, dat ik in 2014 alle updates van WinXp heb gedown loaded.
Het staat op een Cd, ongeveer 500Mb aan bestanden, maar die kan ik natuurlijk niet terug vinden.l
:confused:
 
Goed. Ik heb m'n update CD van alle beveiligingen voor Windows XP geïnstalleerd, maar ik kom er niet door.
De server blijf de boodschap doorgeven, dat ik niet gemachtigd ben om het net op te gaan.
Toch blijf ik er verbaasd over staan dat ik m'n website zo kan bezoeken.
Zodra iki verder wil gaan valt de verbinding weg.

Ik denk dus dat het niet meer mogelijk is om opnieuw met WinXp op internet te komen.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel Google en andere site pingen?
Code:
ping www.googe.nl
Welke browser gebruik je? Explorer nog steeds.... die werkt soms zelfs bij latere Windows versies niet eens meer....
Dus das geen goed criterium of het überhaupt kan werken, behalve dat met XP online gaan een bepaald risico heeft....

Test andere de laatste 32 bits verse van Opera eens?
https://www.opera.com/computer/thanks?partner=www&par=id=56441&location=424&gaprod=opera
Werkt deze net test dan een oudere.
Of 32 bits Firefox, de laatste: https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/98.0b9/win32/nl/
 
Gister even een schone XP installatie in VirtualBox gezet.
Alleen SP3 update, verder geen andere updates erop gezet. Geen internet problemen!

Via IE7 heb ik Chrome erop gezet.
De eerste melding van Chrome: "XP wordt niet meer ondersteund"
Veel gezeur met https websites, veel ervan worden niet (of niet goed) getoond.
 
Klinkt simpel, maar niet op een p4 uit 2009. Althans, ik kom niet verder dan m'n website.
Ik kan emails versturen, maar niet intvangen. Is dat nou smtp of pop3.
In ieder geval, ik krijg er geen milimeter speling in.
't Blijft een goede computer, maar er komt geen internet op. Al staat er Explorer 8 in. en kan ik er Chrome opzetten via USB.
De electronische handreiking wordt door SNL afgewezen en ik zie geen mogelijkheid om er door te komen.

:(
 
Wat is SNL?
Heb je dat wel nodig... (als ik eerst weet wat het is..).
 
Ik kan emails versturen, maar niet intvangen. Is dat nou smtp of pop3.
Smtp is versturen. Imap is ontvangen.
Als je pop3 gebruikt wordt alle email naar je pc gehaald en is daarna niet meer online beschikbaar voor bijv je smartphone.

De electronische handreiking wordt door SNL afgewezen
Je bedoelt denk ik SSL en dat is precies het probleem waarom XP niet goed omgaat met https websites.
Blijkbaar heb je op die andere pc ooit hiervoor een oplossing geïnstalleerd, ik weet niet wat dit kan zijn.
 
Zo! Dat is me dus gelukt. 't Was even douwen en trekken, maar internet maakt verbinding. Ik kan weer op YouTube en Outlook Express geeft mij m'n email weer.
;)

Nou 't knullige effect. De computer waar ik mee aan 't werk was is van een vriend.
Die is in 2018 z'n email kwijtgeraakt.
Als ik nu op de computer z'n email adres invul met z'n wachtwoord krijg ik de melding dat emailadres of wachtwoord onjuist zijn.
Als ik er m'n eigen email adres op invul met m'n wachtwoord heb ik gewoon verbinding.

We zijn allebei aangesloten bij KPN.
Ik weet dat deze gegevens vaststaan en niet veranderen.

Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn dat zijn gegevens niet werken en die van mij wel?
 
Als ik nu op de computer z'n email adres invul met z'n wachtwoord krijg ik de melding dat emailadres of wachtwoord onjuist zijn.
Als ik er m'n eigen email adres op invul met m'n wachtwoord heb ik gewoon verbinding.
De persoon die op de kpn website kan inloggen (meestal de persoon die het abonnement betaalt) kan via de kpn website emailadressen aanmaken en/of verwijderen. Behalve het primaire emailadres, dat kan niet worden verwijderd.
Meer info www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm

Het lijkt erop dat het emailadres niet meer bestaat.
Als dit zo is dan is ook de email van dit emailadres verloren gegaan.,

Andere mogelijkheid is dat het emailadres in de afgelopen jaren van naam is veranderd.
Of dat het wachtwoord niet meer bekend is.
In dat geval kan de email nog beschikbaar zijn.

Probeer eerst in te loggen via de webmail https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Daar kan je ook een "vergeten wachtwoord" opvragen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan