NetBeans geen autocompletion als class geinclude word

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Ik heb een probleempje met NetBeans. Hij geeft geen suggesties voor de class bijv.

PHP:
class test
{
   function getName($name)
   {
      return $name;
   }
}

$test = new test();
echo $test->getName("naam"); // <-- het gaat hierom

//bij het gaat hierom
Nu laat hij niet zien dat er een getName functie is in de test class en hij laat
ook niet zien welke argumenten ik mee moet geven. Wat hij wel doet is als ik control in hou en dan op de functie
of class naam druk dan gaat hij naar de class in de geinclude file. Het staat wel aan in de settings van NetBeans. Ik heb ook het include pad naar de www directory gezet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het zou het scripten een stuk makkelijker maken.

Met vriendelijke groet,
Rowan

EDIT:__________________________________________________________________

Ik zou nog even wat duidelijker zijn, want ik heb iets ontdekt. Het onderstaande is een voorbeeld scriptje en word dus niet daadwerkelijk gebruikt voor een project.

Zoals jullie hieronder zien word er in de init een handler aan gemaakt genaamd $rowan. Het probleem is dat als de handler ($rowan) word geinclude in een ander bestand en ga vanuit dat verder werken met $rowan-> dan vind hij de argumenten niet meer. $amy daar in tegen vindt hij wel de argumenten en de juiste file. Omdat hij in deze file gemaakt is, terwijl dit geen probleem hoort te zijn, maakt netbeans hier toch een probleem van.

Wat ik ook krijg is als ik control klik op het objective dat ik een lijst van functies krijgt van NetBeans zelf gok ik. Wat ik absoluut niet wil hebben natuurlijk! Ik wil dat NetBeans het houdt bij mijn project. voorbeeld.png <- zie het voorbeeld van de functie lijst.

Mijn "index.php"
Directory : "www"
PHP:
require_once "includes/init.php";
$rowan->getName("Rowan");

$amy = new home();
echo $amy->getName("amy");

Mijn init.php
Directory : "www/includes/"
PHP:
require_once 'models/home.php';
$rowan = new home();

Mijn home.php
Directory: "www/models/"
PHP:
class home
{
    function getName($name)
    {
        return $name;
    }
}

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met oplossen van NetBeans. NetBeans staat trouwens helemaal standard ingesteld.

Mvg,
Rowan

Laatst bewerkt:
phpdesigner doet het wel maar dit is niet de vraag dus

zal je moeten kijken voor een plugin .

Bedankt voor je reactie! :)

Heb je enig idee hoe zo'n plugin zou moeten heten?

edit:

Ik heb zojuist even phpDesigner 8 gedownload, maar ik kom er niet helemaal uit. Weet iemand misschien hoe je hiermee een project aanmaakt en dat in het programma een mappen structuur (nieuwe mappen) kan aanmaken? Als dat kan met phpDesigner en het werkt wel met deze dan ga ik gebruik maken van php designer, ook al zou ik daar wat geld voor moeten neerleggen.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je zeer snelle reactie ik ga meteen een kijkje nemen!

edit:

Nou het werkt helemaal perfect bedankt man :) Ik denk dat het dan maar weer word overstappen naar een andere IDE. Deze keer een betaalde maar dat moet dan maar. Meerdere mensen blijken problemen te hebben met NetBeans en ik heb net even snel een testje gedaan en inderdaad, PHPDesigner blijkt hier geen last mee te hebben en blijkt alles gewoon te werken.

Heel erg bedankt voor je reactie :)

#soort van opgelost :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan