NETGEAR router & Home-adress

• Onderwerp starter Onderwerp starter 114
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

114

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
ik hebzojuist een @Home aansluiting gemaakt via de router van @Home, daarna de NETGEAR draadloos router ertussen gezet en daar moet ergens de PC-naamgeving van @Home worden ingesteld, waar doe je dat precies binnen de router instellingen ?
Ik neem aan dat dat niet het SSDIC (of zoiets) is ?

Heeft de router een soort quick install menu? Je @home naam moet bij hostname (o.i.d.) komen te staan

m@rio zei:
Heeft de router een soort quick install menu? Je @home naam moet bij hostname (o.i.d.) komen te staan

Juist, mijn pcnaam staat nu ingevuld bij SSID maar daar hoort ie volgens mij niet.

Daar mag je invullen wat je wilt maar het meest logische is om daar een andere naam te geven om zo je draadloze verbinding snel te kunnen herkennen

@ 114,

Als het goed is moet je dit nummer 2x instellen... klopt dat ???

Dit nummer wat vooraf wordt gegaan met de tekst @home staat ook
in het boekje waar de installatie cd rom voor de netgear in zit.
Het nummer staat ook op de onderzijde van de router.

Je hoeft dus alleen maar dat nummer in te vullen (2x) als dit is
ingevuld, kun je proberen om handmatig te laten zoeken naar
de beste frequentie, als dit eenmaal is gelukt kun je de configuratie
opslaan, zodat dit de volgende keer automatisch gebeurd.

Groeten,

Remy

even voor de duidelijkheid nog de situatie : ik had het pakket "internet+bellen" van @Home besteld, zonder draadloos omdat ik zelf al een NETGAER router had. Met een draadje naar het modem werkt prima. Mijn Wireless router heeft connectie met mijn USB stick (ook van NETGEAR). Alleen ik kom niet op internet via de Wireless router.
Mijn PCnaam heb ik doorgekregen van @Home , iets van CC0953443-D.... deze moest ik eerst instellen op de PC (Computernaam), maar de helpdesk van @HOME zegt nu dat deze computernaam op de router moet worden ingesteld bij HOSTNAAM (ik kan echter niets vinden wat daar ook maar op lijkt).

Heb je het cd-rommetje niet meer wat erbij geleverd werd?
Deze doorloopt een wizard waarbij je alleen nog maar het serienummer
van de router in hoeft te typen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan