netwerk detectie wijzigen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiltop

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
heb verschillende computers , hetzelfde probleem

wil netwerk detectie wijzigen , maar wat ik ook doe , het blijft gewoon staan

Je bedoelt dat je in Netwerkcentrum -> knop Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen -> Netwerkdetectie omzetten , dan op "Wijzigingen opslaan" en de wijziging niet doorgevoerd wordt?
[Bij mij werkt dat prima, overigens, dus ik heb geen idee wat er bij jou aan de hand zou zijn als jouw probleem inderdaad is wat ik hierboven beschrijf.]

Tijs.

ja dat is het probleem , zie verschillende computers niet

Kijk eerst eens in Netwerkcentrum op alle computers na of die wel in Thuisnetwerk zitten ipv. Openbaar
Indien in Openbaar, aanpassen naar Thuisnetwerk.

Tijs.

staat op thuis netwerk , delen lukt wel met update, detectie niet

blijft staan op geen detectie

Let op dat je er Administrator-rechten voor nodig hebt. Heeft het account dat de instelling probeert te wijzigen wel Administrator-rechten?

Kom anders eens met zo'n 'probleempc' op de Helpmij chat, dan wil ik met Teamviewer wel even kijken of ik wat vinden kan.

Tijs.

Kom eraan. Haal de vorige posting weg of verwijder de codes in ieder geval.

Tijs.

Even een tussenstand:
Er waren bepaalde services op opstarttype Uitgeschakeld gezet die het starten van Netwerkdetectie in de weg stonden.
Ik heb die weer teruggezet op de juiste waarden, en daarna werkt het wel weer.
[Mogelijke reden voor de verkeerde opstarttypes is Tuneup Utilities 2013 geweest die de TS op alle computer gebruikt heeft. Kan evt. ook wat anders zijn geweest.]

Topic-Starter is nu o.b.v. dit overzicht zijn W8 services op de juiste opstarttypes aan het zetten.
Voor de W7 computer zal hij een andere lijst moeten gebruiken, maar hij heeft nu in ieder geval een idee waar zijn probleem op de W7 computer vandaan zou kunnen komen.

Tijs.

hi , nogmaals bedankt voor je uitstekende hulp

na deinstallatie van tune up stond netwerk detectie weer aan

dus daar zal het wel aan liggen

ik zie nog niet alle computers , waaronder mijn 5 dreamboxen en wdtv media servers, die zag ik altijd

maar dat is een ander probleem , zal tuneup service een mail sturen , gebruik het al 3 jaar 2010 2011 2012 en nu 2013

desnoods een backup terug zetten met Norton , van voor de tuneup 2013

laat je het nog wel weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan