Netwerk group maken op public wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Geachte helpers

sinds kort ben ik mij gaan bezig houden met Windows server 2012 r2
nu wil ik graag een netwerk groep maken waar mensen in kunnen loggen en mijn gedeelde bestanden kunnen openen
nu weet ik

a niet: ik ben niet de administrator van dat netwerk, weet alleen hoe je in kan loggen
is het dan mogelijk om toch een groep te maken ?
b: ik wil alles goed beveiligen met passwords is dat mogelijk

in de toekomst wil ik een heel bedrijf s netwerk maken dus ben mij aan het verdiepen in Windows server

graag advies jeroen

Op de server kun je niets delen, want je bent niet de administrator.
Op een werkstation in het domein kun je wél een map delen (als je daar wel administrator-rechten hebt). Als je daar een gebruiker rechten op geeft (een nieuw gemaakte lokale gebruiker op je eigen computer lijkt me het handigste, dus niet een Windows domeinaccount) dan kun je die gebruikersnaam en wachtwoord distribueren naar diegenen die in die netwerk groep zitten.
Kunnen ze dan verbinden met de gedeelde map(pen) op je lokale werkstation met de gebruikersnaam + wachtwoord die je doorgaf.

Overigens kan vanaf het Windows domein wel beperkt worden dat mappen gedeeld worden etc., dus het hangt er ook nog eens vanaf hoe zeer alles is dichtgetimmerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geachte Hr Tijs

Hartelijk dank voor uw hulp
Na een nacht deed vanochtend Wifi op de server het
dus dat probleem is opgelost
Ik heb Fritz Wlan USB in mijn computer om de verbinding te versterken maar helaas kan ik via de server de drivers niet downloaden
ik moet internet settings veranderen

Als ik een eigen webserver wil
moet ik dat op mijn server filezilla zetten of moet ik eerst iets activeren in features?
ik kan namelijk zoveel kiezen en van de helft weet ik niet wat het precies is
en bij sommige kan ik het alleen gebruiken als zeg maar .NET Framework ook geactiveerd is

Nog een fijne dag

Jeroen

a. Webserver heeft niets te maken met het delen van mappen (of printers), dus sluit niet aan op je startposting.
En het is niet duidelijk of je dit op de W2012 server wilt gaan doen of op je lokale werkstation?
In ieder geval heb je 2 keuzes:
1. Óf je installeert Apache webserver software (of afgeleide versies, zoals WAMP, XAMP) en evt. ook MySql en PHP en je gebruikt die.
Dan moet je (voor uploaden) inderdaad nog een FTP service installeren, zoals (bijv.) Filezilla server.
2. Óf je activeert IIS (=Internet Information Services) via de aanzetten van de Webserver role op W2012 (zie, bijv., hier) of Internet Information Services via Windows onderdelen toevoegen en verwijderen op een werkstation.
In IIS zit ook een FTP server component, dus die kun je inschakelen/gebruiken óf je installeert (bijv.) Filezilla server.
Van WAMP zijn er handige instructies etc. te vinden op Internet, dus ik raad je (om mee te beginnen) liever WAMP aan.
b. Ik begrijp je verhaal over die WLAN USB niet. Waar moet j enu de drivers voor hebben? Voor een werkstation of voor de W2012 server?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geachte Hr. Tijs

Hartelijk dank voor uw reactie
ik wil proberen mij te verdiepen in Windows server
Dus ga ik proberen file zilla erop te zetten zodat het meer een webserver word
De werking van websites uploaden met deze software is bekend bij mij
Verder Fritz Wlan usb stick <zie site>

Ik heb de driver gedownload op Windows 8 om mijn verbinding te versterken
Nu moet ik deze drivers ook op mijn server downloaden zodat ik daar ook een sterkere verbinding heb
Nou zegt mijn internet op de server dat mijn instellingen het niet toestaan dat ik download van internet (Gratis software drivers)
maar hier ga ik mij morgen verder in verdiepen

Nog een fijne dag

jeroen

Filezilla is alleen FTP server functionaliteit, zodat je (bijv.) nieuwe webpagina's kunt uploaden naar de server. Het is dus NIET webserver software, alleen een transportmiddel van data.
Zie dat ik een duidelijk onderscheid maak in FTP-software (bijv. FileZilla) en webserver software (bijv. IIS en Apache/WAMP/XAMP)
[Overigens kan IIS ook FTP-server spelen, maar belangrijkste functionaliteit is webserver.]

M.b.t. stick: Je kunt de Fritz WLAN driver van op de Windows 8 computer backuppen met (o.a.) Driver magician Lite
De backup inpakken en ergens uploaden (of meenemen op memory-stick) en dan downloaden/gebruiken vanaf de W2012.

Tijs.

Geachte Hr. Tijs

Dom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb het op een flash drive/ memory stick te zetten
Hartelijk dank voor uw verdere uitleg over de verschillen van filezilla en webserver software
ik zal mij hier eerst in verdiepen alvorens ik meer informatie ga inwinnen over windows server 2012 r2
Hartelijk dank voor uw hulp

jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan