Netwerk handmatig instellen met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
netwerk

Ik rechtsklik op de map, maar zoals gezegd lukt dat niet.
Ik maak op de server 3 gebruikersnamen die verwijzen
naar mijn 3 client pc's in het netwerk.
Op de server log ik in op gebruikersnaam PC1.
Daar maaki ik een map aan die ik wil delen.
Wanneer ik dan op de eerste client inlog met PC1 en het wachtwoord, dan wil ik graag in de gebruikersaccount PC1 komen die ik op de server heb aangemaakt. Op de client kan ik dus gewoon inloggen,alleen zie ik dan niet de mappen die ik in gebruikersaccount op de server heb aangemaakt.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar ik wil graag op mijn 3 clients in kunnen loggen op de 3
gebruikersaccounts met de zelfde naam.
Dus mijn eerste client (naam PC1) moet kunnen inloggen op gebruikersaccount PC1 op de server.
Zo ook de tweede client( naam PC2) op gebruikersaccount PC2 en ook zo met de met de derde client (naam PC3)op de gruikersaccount PC3 op de server.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen maken


Onne
 
netwerk

Ik heb nu de mappen gedeeld. Het lukte niet omdat ik de gebruikers beperkte mogelijkheden had gegeven.
Maar deze mappen kan ik ten alle tijden op de cleints bekijken.
Wanneer ik op de eerste client PC1 inlog met het wachtwoord dan kan ik op de gedeelde mappen ook van gebruiker PC2 op de server bekijken.
Dit omdat de mappen wel te delen zijn maar je kan er geen wachtwoord aan hangen

Onne
 
Begin er steeds minder van te snappen :)

Je logt gewoon in als admin in XP. Maakt een map aan deelt hem en aangezien je partitie ntfs is kun je nu aan die map rechten verlenen per gebruiker. Dus voor map 1 zorg je ervoor dat alleen pc1 daar rechten op heeft (en de admin natuurlijk)
 
netwerk

sorry hoor dat ik het ook niet zo goed snap.
Maar kun je me dan uitleggen hoe ik die map moet delen en per gebruiker er rechten aan moet verlenen.

Als ik rechtsklik op een map en die ga ik delen dan heb ik maar twee mogelijkheden.
1 van deze map een persoonlijke map maken
2van deze map een gedeelde netwerkmap maken
dan kan ik een sharenaam er aangeven en de mogelijkheid dat de netwerkgebruikers mijn bestand mogen wijzigen.

Als ik dat op de server heb gedaan en ik wil op een client inloggen met de zelfde naam als die van de gedeelde map dan kon ik niet bij die map.
de client logt gewoon in zoals normaal maar ik kan dan niet die gedeelde map met de sharenaam van die client die op de server staat zien.

Ik hoop ondanks alles dat je me nog wilt helpen.

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd!!!

Kun jij mij dan stap voor stap uitleggen hoe het moet?

Onne
 
Log in als administrator of als iemand met admin rechten op de xp machine.

Maak een nieuwe map of pak een map die je wilt delen. Klik rechts op die map en kies voor eigenschappen. Ga dan naar tabblad delen en kies dan voor Deze map delen en geef een sharenaam op. Ga dan naar tabblad beveiliging en klik op toevoegen. Selecteer dan de gebruiker die er bij mag. Zet de administrator of diegene met admin rechten er ook bij en haal dan everyone weg

Log in op een pc met de gebruikersnaam en via netwerkomgeving ga je naar de xp machine toe en behoor je dan die share te zien
 
netwerk

Ik heb die map heb gedeeld en een sharenaam
gegeven. Nu sprak jij over een tabblad beveiliging. Maar waar kan ik in hemelsnaam een tabblad beveiliging vinden?


Onne
 
Eigenschappen van de map en dan 3e tabblad.

Je zit nu toch op je xp machine en bent ingelogt als admin of als iemand met die rechten?
 
netwerk

Wanneer ik op eigenschappen van de gedeelde map klik dan krijg ik drie tabbladen

1 algemeen
2 delen
3 aanpassen

Ik kan helaas geen tabblad beveiliging vinden

Ja ik ben op de XP machine als Onne met alle rechten

Onne
 
netwerkprobleem

Is er nou werkelijk niemand die mij kan helpen?
Ik kan in Win XP niet de gedeelde mappen beveiligen met een wachtwoord.
Dat is een map in een gebruiker met alle rechten.


Onne
 
Klik eens rechts op de schijf waar je de map gemaakt hebt en klik op eigenschappen.

Is die schijf daadwerkelijk NTFS?
 
netwerkprobleem

De harde schijf bestaat uit twee partities.
De C schijf met Win XP is NTFS, de D schijf met Mijn Documenten is FAT32

Sorry hoor, maar ik kan echt niet begrijpen hoe het kan dat ik aan mijn gedeelde mappen alleen een share naam
kan geven en geen wachtwoord.
Ik weet zeker dat ik Win XP Pro heb een geen Home Edition.
Want ik weet dat het inderdaad met de Home Edition niet kan. Maar met de Pro moet het kunnen.
Ik heb van alles geprobeerd

Onne
 
Je kan er ook geen wachtwoord op zetten op die map.

Je kunt enkel restricties uitdelen per gebruiker of groep

Wil je op de c of de d schijf een map sharen?
 
netwerk

Ik wil gewoon op de c schijf (NTFS) sharen

Met restricties bedoel je weinig rechten toekennen of alle

Ik heb mappen gedeeld voor gebruikers met alle rechten en ook met beperkte rechten.
En toch kon ik op een client PC die anders was ingelogd dan de user met de gedeelde map, die map bekijken die dus niet voor die client PC was bstemd.
Dus Client PC2 kon gewoon in een gedeelde map kijken die in user PC1 was gemaakt

Onne
 
Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van de eigenschappen van de map die je wilt delen.

Kijk of ik er nog iets aan kan zien. Ben op dit moment ff door mijn opties heen
 
netwerkprobleem

Ik heb de afbeelding van een gedeelde map en een afbeelding van de eigenschappen van die gedeelde map

Onne
 
netwerk

Ik probeer het nog een keer

Onne
 

Bijlagen

  • eigenschappen gedeelde map.jpg
    eigenschappen gedeelde map.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 15
netwerk

hier de gedeelde map

Onne
 

Bijlagen

  • gedeelde map.jpg
    gedeelde map.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 13
Re: netwerk

Geplaatst door ovee
Ik probeer het nog een keer

Onne

Staat deze map op het bureaublad?

Zoja maak dan eens een map aan op de c schijf en probeer het dan opnieuw
 
netwerk

Hierbij mail ik je de schermafdrukken nog een keer vanaf de c schijf.
Ik heb bij systeeminfo gekeken en ik heb echt
Win XP pro.
Want wanneer ik in Win Home edition dit alles doe dan krijg ik de zelfde afbeeldingen.

Zou er iets aan de hand wezen met mijn Win XP Pro?

Ik heb geprobeerd om updates op te halen maar ik krijg de melding dat er geen updates voor mijn XP zijn.
Dus hij is toch up to date.
Bestaat er ook iets van een servicepack voor XP Pro?

Onne
 

Bijlagen

  • eigenschappen gedeelde map.jpg
    eigenschappen gedeelde map.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 12
netwerk

Hier is de andere

Onne
 

Bijlagen

  • gedeelde map.jpg
    gedeelde map.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan