netwerk in huis delen win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Hallo allemaal,
ik zou graag via mijn laptop in de huiskamer inloggen op mijn werk pc die boven op de studeerkamer staat en via die pc ook willen kunnen printen.Allebei de systemen draaien op win 7.
wie heeft er voor mij tips of een link hoe ik dit moet doen.
Ik heb alles draadloos (nieuwe Ziggo modem).
Graag hoor ik van jullie.

Groet Jaap:rolleyes:

Thuisgroep is inderdaad dan het makkelijkst.
Misschien als tip geven dat als je over het netwerk wil printen wel altijd de PC moet aanstaan waarop de printer is aangesloten ! Ik vind dat altijd een groot nadeel en derhalve heb ik alweer een hele tijd een WiFi Netwerk printer in huis..... ideaal !!

Ik print nu wanneer ik wil vanaf twee PC's, drie laptop's een HTC telefoon, een Samsung telefoon en een iPhone :-)

Is zeker een aanradertje !!

Dat printen is dan weer op te lossen met een printserver.
Tevens hebben veel door providers geleverde modems een USB aansluiting die je voor dat doel kunt gebruiken.
Dat laatste is hoe ik het gebruik.

Bij het Ziggo modem niet helaas en natuurlijk kan je een printerserver kopen maar heb je gezien wat die kosten? Paar tientjes erbij en je hebt een WiFi printer...... Makkelijke keuze lijkt mij !!

Helemaal met je eens. Ik had het dan ook niet over de kosten maar over een mogelijke oplossing voor zijn bestaande printer.
De goedkoopste oplossing is inderdaad om de PC waar de printer op aangesloten is, aan te zetten als je vanaf een ander apparaat wilt afdrukken.
Hiervoor moet je wel de printer delen maar dat kan ook prima in een thuisgroep.

OKEE, IK HEB NU TOEGANG NAAR MIJN WERK PC BOVEN, MAAR ALS IK VIA DE LAPTOP GEGEVENS VAN DE ANDERE PC WIL WISSEN , GAAT NIET DOOR.GEEN TOEGANG OM WAT TE WISSEN,WAT NU.DIT ZOU TOCH MOGELIJK MOETEN ZIJN.gEEN TOEGANG OF ZOIETS??
GR
jAAP

Tja, daarom werk ik dus niet met Thuisgroepen !

Ik raad je aan de schijf gewoon te delen en bij de machtigingen alles op toestaan zetten. Dat gaat via eigenschappen en dan beveiliging als je rechts klikt op je schijf !

Dus eerst rechts klikken op de schijf in verkenner en dan kiezen voor delen/geavanceerd delen en als dat gedaan is kan je bij de eigenschappen alle soorten toegang instellen per gebruiker maar je kan ook "iedereen" toevoegen of instellen en die op volledig beheer zetten !

Ik zal zoeken of ik een duidelijke tut kan vinden voor je want alles uitleggen is een hoop type werk. Als je goed kijkt spreekt het voor zich !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan