87122270student
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 jan 2007
Goededag mensen,
Ik wil een server instellen met de volgende functies:
Ik wil met een xp pro inloggen op de server zodat ik me eigen map met bestanden kan benaderen door het hele gebouw.
Ik heb geen internet nodig.
Ik moet wel de ip's zelf toewijzen, kan dit door de server uitgedeeld worden, of moet ik dit handmatig doen op alle cliënts.
Welke functies moet ik allemaal instellen in windows 2003 (enterprice)Bestandsserver
Toepassingsserver (IIS, ASP.NET)
Terminal Server
RAS-/VPN-server
Domeincontroller (Active Directory)
DNS-Server
DHCP-server
Server voor mediagegevensstromen
WINS-SERVEr
Deze heb ik zeker niet nodig
Afdrukserver
E-mailserver
Spullen, en apperateur heb ik genoeg, als ik weet welke onderdelen ik moet toeveogen zoek ik het verder zelf wel uit.
Ik dacht zelf altijd dat je een domein MOEST hebben, maar ik ben een beginneling, na jaren lang een thuisserver te hebben gedraait wil ik een stapje verder.
Ik wil een server instellen met de volgende functies:
Ik wil met een xp pro inloggen op de server zodat ik me eigen map met bestanden kan benaderen door het hele gebouw.
Ik heb geen internet nodig.
Ik moet wel de ip's zelf toewijzen, kan dit door de server uitgedeeld worden, of moet ik dit handmatig doen op alle cliënts.
Welke functies moet ik allemaal instellen in windows 2003 (enterprice)Bestandsserver
Toepassingsserver (IIS, ASP.NET)
Terminal Server
RAS-/VPN-server
Domeincontroller (Active Directory)
DNS-Server
DHCP-server
Server voor mediagegevensstromen
WINS-SERVEr
Deze heb ik zeker niet nodig
Afdrukserver
E-mailserver
Spullen, en apperateur heb ik genoeg, als ik weet welke onderdelen ik moet toeveogen zoek ik het verder zelf wel uit.
Ik dacht zelf altijd dat je een domein MOEST hebben, maar ik ben een beginneling, na jaren lang een thuisserver te hebben gedraait wil ik een stapje verder.
Laatst bewerkt: