Netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Goededag mensen,

Ik wil een server instellen met de volgende functies:

Ik wil met een xp pro inloggen op de server zodat ik me eigen map met bestanden kan benaderen door het hele gebouw.
Ik heb geen internet nodig.
Ik moet wel de ip's zelf toewijzen, kan dit door de server uitgedeeld worden, of moet ik dit handmatig doen op alle cliënts.

Welke functies moet ik allemaal instellen in windows 2003 (enterprice)Bestandsserver
Toepassingsserver (IIS, ASP.NET)
Terminal Server
RAS-/VPN-server
Domeincontroller (Active Directory)
DNS-Server
DHCP-server
Server voor mediagegevensstromen
WINS-SERVEr

Deze heb ik zeker niet nodig
Afdrukserver
E-mailserver

Spullen, en apperateur heb ik genoeg, als ik weet welke onderdelen ik moet toeveogen zoek ik het verder zelf wel uit.

Ik dacht zelf altijd dat je een domein MOEST hebben, maar ik ben een beginneling, na jaren lang een thuisserver te hebben gedraait wil ik een stapje verder.

Laatst bewerkt:
OK ik geef je een paar tips / hints :

Je bent een student ok dan is het leuk om ook dingen zelf uit te zoeken maar ik zal je eens op weg gaan helpen :)

Om te beginnen installeer windows server . Na dit gedaan te hebben Kies voor het manage van je server.

Dan zie je een aantal kopjes met onder andere :

File server
Application server
Terminal server

etc etc . daar kun je dus alles gaan instellen . Echter moet ik je nu ergens op wijzen . Voor een terminal server heb je officeel aparte licenties nodig . Even er van uit gaan dat je dat bezit . Boven in dat venster zie je ook een link van add or remove role . Als je daarop klikt kun je kiezen wat je wilt installeren

Maar om te beginnen zou ik als ik jou was een domein maken . Eenmaal een Domein zou ik beginnen met de DNS server . Dit is makkelijker om dalijk je server te laten herkennen richting clients . Wanneer je dit hebt ingesteld ga je over op het aanmaken van een DHCP server . Denk eraan dat je daarna de scope activeerd . Je kunt onder andere ook instellen welke ip je server moet krijgen ( reserveren ;) ) en de je kunt de rest van de ip's instellen .

Begin daar maar eerst een mee en stel dan maar specifiek vragen dan kan ik beter uitleggen want ik weet nu niet wat jij wel en niet weet .

Voor server opzetten heb je nodig :

Server
Kabel van je server naar client
Voor meerdere client's switch eraan koppelen.

Nou ja ik hoor je volgende vragen wel.

Oke,

maar waar kan ik dan een domein instellen, want ik win intern blijven ik wil niet naar buiten via internet of iets dergelijks.

Wat ik begreep gister van jou op msn kon je het domein niet vinden met je clients .
Volgens jou kreeg je wel een ip adres ?

Ok het kan zijn dat je de volgende dingen fout doet :

Verkeerde domein naam ? ( probeer eens domein naam.local )
Toch niet alles goed aangesloten ?

Probeer anders even op ip adres te pingen .
Probeer in plaats van domeinnaam op ip adres aan te melden !

Het kan ook zijn dat je wel een AD hebt maar GEEN DC ( domein controller ) zie dan hier voor eventuele info http://www.microsoft.com/technet/pr...d4d-1fe5-47ae-8773-7d47b2c47ac1.mspx?mfr=true

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb even gekeken, het werkte,
maar nadat ik de server vanacht uitgezet had omdat hij nogal herrie maakt (kan ik niet slapen, nog even iets op verzinnen) kan ik me niet meer inloggen op het domein.

Als ik in de AD een nieuwe gebruiker aanmaak, dan kan ik gedeeltelijk inloggen, hij zegt prima wachtwoord klop dan moet ik zoals gewoon mijn wachtwoord veranderen voor de eerste keer dat lukt ook nog.... maar daarna wil hij niet inloggen.

dus hij zie me wel ik heb ook verbinding, maar hij log me niet verder in op het domein.

Is dit een fout is de DNS of domein controller of gewoon wat anders?

Laatst bewerkt:
hmm raar probleem :S dus voordat je de server had uitgezet werkte het prima ?

Hoe zit het met je userprofiles ? dus eigenschappen van de user ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan