beste,
ik heb laatst onze modem-router vervangen door een nieuwe modem-router en die werkt precies zoals het moet.
de nieuwe modem-router is de wifi modem router x6 wlm-6600 van sitecom.
aangezien bij ons thuis de telefoonlijn binnenkomt in de kelder hebben we daar de modem-router ook weggezet maar helaas hebben we dan boven nauwelijks tot geen bereik en dat is erg lastig.
daarom heb ik via een kennis een 2e router kunnen bemachtigen. dit is de wireless gigabit router N300 x4 WLR-4000.
na hier op het forum gezocht te hebben naar een antwoord op mijn vraag hoe ik dit allemaal in moet stellen kwam ik dit bericht tegen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/677841-Meerdere-routers-in-één-netwerk
na dit stukje gelezen te hebben begreep ik alleen niet precies wat ik allemaal uit moest zetten. dit omdat er zo veel verschillende instellingen zijn die ik kan aanpassen.
is er iemand die me nog eens duidelijk stap voor stap wil uitleggen hoe ik al die dingen uitschakel op de eerste router.
alvast heel erg bedankt!
Tibor
ik heb laatst onze modem-router vervangen door een nieuwe modem-router en die werkt precies zoals het moet.
de nieuwe modem-router is de wifi modem router x6 wlm-6600 van sitecom.
aangezien bij ons thuis de telefoonlijn binnenkomt in de kelder hebben we daar de modem-router ook weggezet maar helaas hebben we dan boven nauwelijks tot geen bereik en dat is erg lastig.
daarom heb ik via een kennis een 2e router kunnen bemachtigen. dit is de wireless gigabit router N300 x4 WLR-4000.
na hier op het forum gezocht te hebben naar een antwoord op mijn vraag hoe ik dit allemaal in moet stellen kwam ik dit bericht tegen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/677841-Meerdere-routers-in-één-netwerk
Het opzetten van een tweede router
Om een tweede router te laten werken als een draadloos access point moeten we uitzoeken wat een router precies doet.
Uitdelen van ip adressen aan computers en andere apparaten via DHCP
Het vertalen van domeinnamen naar ip adressen via DNS
Het oplossen van ip adressen via een 'adressenboek'
Het blokkeren van poorten en diensten via een firewall, mac adressen filter, url filter, woorden filter, etc..
Nog extra functies als het instellen van netwerk prioriteiten, VPN verbindingen, etc...
Al deze functies worden al afgehandeld via onze eerste router (router 1), namelijk de gateway. In de tweede router moeten we deze functies dus uitzetten zodat er geen problemen optreden met de eerste router.
Al het bovengenoemde kan worden uitgezet (disable) in de tweede router. Wat er niet uitgezet kan worden is natuurlijk de WIFI functie. Deze kan worden ingesteld zoals gewenst, bijvoorbeeld dezelfde naam als router 1 of een totaal andere. Ook de encryptiemethode mag verschillen.
na dit stukje gelezen te hebben begreep ik alleen niet precies wat ik allemaal uit moest zetten. dit omdat er zo veel verschillende instellingen zijn die ik kan aanpassen.
is er iemand die me nog eens duidelijk stap voor stap wil uitleggen hoe ik al die dingen uitschakel op de eerste router.
alvast heel erg bedankt!
Tibor