Netwerk pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Berichten
143
Ik zal de situatie even beschrijven:
- Een pc PIII 600Mhz Win XP Pro. is via een router (Sweex) aangesloten op het internet
- Een laptop Centrino 1,5 Win XP Home is via een draadloos accesspoint/router(Sweex) aangesloten op de bovenstaande router.
Bijde pc's zitten in de zelfde werkgroep.
Het moet nu mogelijk zijn elkaar te zien bij netwerkomgeving, alleen dit werkt zeer mooizaam.

Af en toe vind de normale pc de laptop en heeel af en toe vind de laptop de pc.
In de meeste gevallen vinden beide pc's niks:(
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit, help!!!
mvg,

Berjan
 
Heb je de services al nagekeken?
Daar staan er een aantal die met netwerken te maken hebben.

Start/systeembeheer/component service/services
 
In het startmenu kan ik op de laptop geen systeembeheer vinden.
Bij het configruatiescherm wel, alleen dit is een lege map:(
Is dit normaal?
 
Niet iedereen heeft Windows op dezelfde manier ingedeeld. Zie je wel computerbeheer/Services en toepassingen?

Ik heb systeembeheer geactiveerd dmv rechtsklik op taakbalk/eigenschappen/menu start/aanpassen/geavanceerd.
Daarin kun je kiezen voor systeembeheer in menu start. Erg handig.
 
Ik heb systeembeheer nu wel in het start menu staan maar het is nog (leeg).
Wat nu?
 
Daar weet ik even geen oplossing voor. Ben je misschien niet up to date met Windows?

Andere manier: Start/Help en ondersteuning/Gebruik Hulpprogr./Geavanceerde systeem informatie/Services.
 
Nou ja, op de laptop heb ik niks in systeemherstel maar op de normale pc wel. Wat moet ik hierin veranderen/bekijken?
 
Systeemherstel?????
Je moet naar de services toe.
Zie het pad dat ik hierboven aan gaf.
 
ow sorry ik bedoelde systeembeheer. Maar goed ik heb het pad gevolgd en ik zit in de services. wat moet ik hier bekijken?
 
Je klikt ze normaal gesproken aan en kijkt bij de omschrijving of het iets met netwerk te maken heeft.

Computer browser - automatisch gestart
Network connections - Handmatig/gestart
Network Location awareness - handmatig/gestart.
Server service - gestart/automatisch

Verbindingsbeheer Ras - handmatig/gestart.

SSDP discovery service - handmatig/gestart.

SNMP ben ik niet zeker van maar staat automatisch/gestart.

En nu je er toch bent......als je een firewall hebt b.v. van Norton: schakel die van windows uit. (uitgeschakeld en stop)
 
Ik heb de services gevonden. ze staan op allebei de pc's hetzelfde zoals jij had beschreven.
 
Heb je soms een 3Com netwerkkaart in die laptop?
Met mijn mans pc had ik n.l. ook die problemen.
 
In de pc zit een sitecom PCI netwerkkaart
in de laptop zit een realtek netwerkkaart

Ik heb alle firewalls (windows, mcafee/norton, router, wireless router) uitgezet.
Ik kan nu pingen vanaf de laptop naar de normale pc, andersom lukt niet.
Is dit misschien het probleem?

Ps. ik krijg dus antwoord op m'n laptop als ik naar de normale pc ping, maar ik kan hem niet vinden bij netwerkomgeving.
 
Van de week had ik bij kennisen hetzelfde met een net gekochte 2e hands laptop. Toen ik de driver voor de netwerkkaart nog eens installeerde was het over.
Heel vreemd want app.beheer zei dat alles goed was.

Ik kan alleen maar met je meedenken. Het blijft altijd tobben met verbindingen vind ik.

De laptop laat dus geen verkeer toe. O, wacht even, toch wel zie ik.
De Windows firewall is uitgeschakeld bij Services.
Jouw firewall is uit.

Als je bij de verbinding van beide pc's kijkt.....staan er dan 4 ? Client/Bestands/TCPip/Pakketplanner?

Je weet toch zeker dat die services ook allemaal gestart waren?

Heb je in de verkenner ook 'zoeken naar andere comp.' gebruikt?
 
Ik had bij de verbindingen op beide pc's maar drie dingen staan, dus heb ik op beide pc's pakketplanner toegevoegd.
Al de services waren gestart.
Hij vind alleen de eigen pc als je 'zoeken naar andere comp.' doet.
Als ik in de taakbalk //ip-adres doe geeft hij de foutmelding dat dat ik niet gemachtigd ben.....neem contact op met de netwerkbeheerder.
Misschien heeft het te maken met de range? de gewone pc zit in 192.168.2.* en de laptop zit in 192.168.62.*
Ze krijgen deze ip-adressen automatisch toegewezen.
mvg,

Berjan
 
geeft hij de foutmelding dat dat ik niet gemachtigd ben
Heeeeeeee, je hebt op beide pc's toch wel ingesteld dat 'delen' van bestanden goed is?
Rechtsklik eens op een map in de verkenner/eigenschappen/delen.

Heb je ook met de verbinding aanmaken gekozen voor delen van bestanden en printers?
 
Je hebt 2 routers achter elkaar draaien, dat geeft jou probleem.

Even voor de duidelijkheid. Je hebt het nu zo denk ik?

internet > router >pc en sweex router> laptop?

In dit geval kun je je sweex instellen als alleen acces point. Je laptop krijgt daarna zijn ip van de andere router en zal dus in dezelfde range komen te liggen als je pc. Waarschijnlijk zijn je problemen dan over.

Wel in je laptop even je ip vrijgeven en een nieuwe "aanvragen"

Aanvragen doe je zo:

dosbox openen>
ipconfig /release
ipconfig /renew

Let op de spatie tussen ipconfig en /
 
Laatst bewerkt:
Beste petje,

Ik heb het idd op jouwn aangegeven manier.
Hoe stel ik mijn sweex in als alleen accesspoint?? Is de DHCP Server disable zetten voldoende?
mvg,

Berjan
 
Niet echt een antwoord op de vraag alswel ook een soortgelijke vraag:

Ik weet niet hoe het bij de Sweex zit, maar ik heb ook router achter router. De 2e router is van Asus en daar kan je in de setup instellen dat hij als Access Point moet werken.

Echter... en nu komt mijn vraag. Dat heb ik gedaan, maar ik krijg maar geen contact met het netwerk. Dus met router/modem - PC. Deze heeft ook een wireless functie en is een smc7408WBRA NL.
Moet ik hierin ook nog iets instellen?

Pien
 
@Berryjan

Dat zul je even moeten opzoeken in je handleiding.Zou het zo niet weten. Ik weet wel dat ie die mogelijkheid heeft, mijn vader heeft dezelfde vandaar.Alleen je dhcp server uitzetten heeft geen zin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan