Netwerk pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Pien,

Mag ik weten waarom je er twee achter elkaar zet? Temeer omdat je zegt dat de smc ook draadloos heeft?
 
BerryJan,

Staat er wel een vinkje bij 'Client voor Microsoft-netwerken ' zowel op de pc als de laptop?

'Client voor Microsoft-netwerken' vind je door:

1) Door er op het pc-icoontje(rechtsonder v.h. beeldscherm) te dubbelklikken.
2) Klik op Eigenschappen.

Dennis.
 
Ik ga binnenkort wel even naar de handleiding zoeken.
Waarom ik er 2 heb?? Nou ik heb de normale router in de meterkast, nu is het volgens mij geen ideale plaats om een wireless router op te hangen. Dus vandaar dat ik de tweede ergens anders heb:) Het zou gewoon moeten werken toch?
mvg,

Berjan

Ps. DENNIS: ik heb mijn netwerkinstellingen goed staan, een crosskabel tussen 2 pc's lukt wel namelijk
 
Waarom jij er twee hebt vroeg ik niet Berryjan. Dat vroeg ik aan Pien_the_cat. Zij heeft volgens mij twee keer wireless vandaar mijn vraag.

Maar dat het met een crosskabel wel lukt komt omdat beide pc's in dat geval in dezelfde ip-range zitten.
Het probleem met twee routers is dat je pc's dus niet in dezelfde ip-range zitten.De eerste drie getallen moeten hetzelfde zijn.
Dus alletwee in jou geval:192.168.2.*

Je zou ook kunnen proberen om de kabel van je pc in de router te stoppen waar je laptop ook op zit. Dan komen ze ook in dezelfde ip-range.Dus: 192.168.62.*
Je krijgt dan zeg maar: internet>router>wireless router>pc en laptop.

Maar dat is niet zo handig met P2P en messengers en online gamen.
 
Peter,

Ik heb 2 routers achter elkaar (2x wireless) omdat de ene het niet redde door het hele huis. Bij mycom werd verteld dat je er dan nog een nodig had om hem te "bridgen". Voordat ik het wist had mijn man er al een gekocht, maar ja. Nu doet het het dus nog steeds niet. Aangezien ik er dus nu wel 2 heb wil ik het ook doen functioneren.

Kan dat dus wel? Ik wil dus eigenlijk het volgende:
pc staat met kabel aan modem/router. modem/router zou data moeten zenden via andere router naar draadloos laptop.

groet Pien
 
Die tweede moet je dan ook instellen als acces point en dan moet ie als gateway het ip hebben van de eerste router. Als het zo kan dat betwijfel ik namelijk. De Routers zijn namelijk dacht ik altijd bekabeld aan de internet kant.Maar daar kan ik me in vergissen uiteraard.

En als je pc al een zwak signaal krijgt van de eerste router hoe moet dan de tweede router een sterker signaal krijgen???? Zoals de winkel het zegt kun je wel je hele huis vol gaan zetten met routers/accespoints.
 
Ik heb alle instellingen bekeken, en ook in de handleiding van m'n router maar ik krijg het niet voor elkaar om de router uit te zetten. Het wireless accesspoint kan ik wel uitzetten.
Help!!
mvg,

Berjan
 
Ik heb dus wat lopen klooien met m'n router maar ik krijg nou helemaal geen wireless verbinding meer??:eek:
Zelfs niet als ik de router reset en de wizard uitvoer, hoe kan dit???
 
OK mijn netwerk werkt weer maar ik kan nog steeds niet communiceren met de computers onderling.
Ik weet echt niet hoe ik de routerfunctie uitschakel en de accesspoint functie alleen overhou. Volgens mij kan dit niet.
Volgens mij komt het probleem omdat ik 2 DCHP-servers heb draaien in mijn netwerk, 1 van de normale router en 1 van de router met ingebouwd accesspoint. Als ik er 1 uitzet krijg ik geen geldig ip-adres.
Ik het ook al geprobeerd om de DNS en de standaard Gateway op de normale router te zetten maar dat werkt ook niet:( Wie kan mij helpen?
 
Weet iemand misschien een programmaajte die in meerdere ip-ranges kan zoeken?
Ik kan nergens mijn routerfunctie uitschakelen.
mvg,

Berjan
 
probeer eens of je in beide routers het subnet aan kunt passen? Bij de IP adressen hoort een subnet, meesteal 255.255.255.0 als je dit veranderd in 255.255.248.0 kijkt de computer als het ware niet naar het derde groepje getallen, dus beide routers krijgen dezelfde range. 192.168.x.y x = willekeurig, y = desbetreffende pc.
ik zit nl. met hetzelfde probleem, maar kan subnet niet wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan