netwerk prob win xp en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim_versluis

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Ik probeer al heel lang een netwerk bij iemand te maken tussen 2 pc's. De ene loopt op win xp en de andere op win98, nou heb k op de pc met win xp de WIZARD NETWERKVERBINDING INSTELLEN al gevolgd, hij maakt hierbij een diskette, daarmee ga je naar de andere pc, volg je die wizard en voltooi je hem. Naar mijn mening zou hij het nu toch al moeten doen???
Maar dat is dus niet zo, alletwee de pc's staan indezelfde werkgroep en hebben verschillende ip adressen, maar aangezien die wizard dan niet genoeg is zal ik wel iets vergeten zijn, k zou zwelf niet wete wat, kunnen jullie mij helpen

K weet ut echt niet meer.

Wat voor netwerkkabel gebruik je?

Om 2 computers rechtstreeks met elkaar te verbinden heb je een crosscable nodig.
Om 2 computers via een hub/switch met elkaar te verbinden heb je een straight cable nodig.

Mvg.

het is een CAT5 kabel en er zit nix tussen de pc's, gwoon 2pc's+2 kaarten en un kabel

Ok, dus heb je een crosscable nodig.

Haal die kabel er eens ff tussenuit en bekijk die stekkertjes eens. Als de kleuren aan allebei de kanten hetzelfde zijn, dan heb je een straight cable en zal je netwerk ook niet werken.
Een crosscable ziet er zo uit:
crosscable.gif

Mvg.

Geplaatst door tim_versluis
het is een CAT5 kabel en er zit nix tussen de pc's, gwoon 2pc's+2 kaarten en un kabel

Je moet wel 2 netwerkaarten in de pc hebben waar het internet binnen komt, en in de andere gewoon 1.

Maar ik denk dat je dat wel hebt, anders lukt het nooit!

suc6

hoezo 2 kaarten, dit doe k bij een maatje, bij mij thuis heb k ook maar 1 kaart erin zitte en k heb ook i-net op m'n netwerkie dus k weet nie wat je bedoelt

Beide pc's hebben bestand en printer deling geinstalleerd?
Welke IP range heb je. Geef ze hier voor beide pc's even op.

En probeer is te pingen.

Zijn beide kaarten goed geinstalleerd, check dit ff in app beheer.

Branden de lampjes op je netwerkkaarten?
Wat doen de volgende commando's
- ping 127.0.0.1
- ping eigen ip adres
- ping andere pc
Staan de volgende items geinstalleerd in netwerkeigenschappen
- client voor microsoft netwerken
- tcp/ip (vast wel, anders geen ip adres)
- bestands- en printerdeling
Je kunt ook eens proberen om netbeui te installeren naast tcp/ip en daarmee contact te maken.
Vraagt windows wel om een wachtwoord om je aan te melden op het netwerk?

hoezo 2 kaarten, dit doe k bij een maatje, bij mij thuis heb k ook maar 1 kaart erin zitte en k heb ook i-net op m'n netwerkie dus k weet nie wat je bedoelt

Hij bedoelt dat als je en een netwerk wilt hebben en een adsl- of kabelinternetaansluiting, je twee netwerkkaarten nodig hebt. Een voor je netwerk en een voor je adsl- of kabelmodem. Maar je kunt ook gewoon dezelfde netwerkkaart gebruiken voor je netwerk en internet, alleen niet tegelijk.

Hij bedoelt dat als je en een netwerk wilt hebben en een adsl- of kabelinternetaansluiting, je twee netwerkkaarten nodig hebt. Een voor je netwerk en een voor je adsl- of kabelmodem. Maar je kunt ook gewoon dezelfde netwerkkaart gebruiken voor je netwerk en internet, alleen niet tegelijk.

Voor de duidelijkheid, als je wil dat we met betere oplossingen komen(klinkt nogal onvriendelijk) is het misschien handig als je zelf even reageerd op de gestelde vragen.

Vaak ligt het aan de win98 PC, verwijder alles ! uit de eigenschap van netwerk en start opnieuw op, windows installeert dan weer de netwerkkaart, alleen de externe toegang installeren + delen instellen en ook b.v. de c:-schijf op delen zetten.
IP automatisch, DNS autom,

suk6

dit heb ik allemaal al gedaan, ik weet cker dat alle hardware goed is geinstald maar wat ik meer nodig heb is uitleg hoe ik de bijde pc's moet configureren voor het netwerk. ook heb k van iemand gehoord dat als je 2 verschillende partities hebt bijv. fat32 en ntfs, je dan geen netwerk kan mk, is dit waar????

heeft iemand voor mij een soort handleiding voor hoe ik windows xp precies moet configureren??? De pc met win 98 erop die is cker goed geconfigureert, daar hoef ik me geen zorgen over te maken, ik weet gewoon zeker dat het aan de pc met windows xp ligt

hey mario, weet jij geen site met uitleg van hoe je een netwerk moet configureren voor win xp?????

ga naar je netwerk verbinding. Lan !

op hoofd pc:
ip adres: 192.168.0.1
subnet. 255.255.255.0

op gast:

ip: 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0

Zorg dat bestand en printer deling aanstaat en client voor microsoft netwerken geinstalleerd is op beide pc's

en dan zou je netwerkje het moeten doen.

Lees is in het rond op helpmij dan kom je er wel uit.....

thnx voor je berichtje, maar dit heb ik al gedaan. ik heb net nog even aan mijn netwerk gezeten en bij de pc op win98 ziet hij zichzelf soms wel en soms niet, hoe komt dit?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan