netwerk schijf niet zichtbaar vanuit win7 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiro24

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Vanuit 1 laptop ( win7) zie ik mijn netwerkschijf niet meer. Vanaf alle andere pc's ( win7, vista, XP) zie ik de schijf wel ( schijf hangt bedraad aan de router). Via IE kan ik wel naar de UI van de schijf, maar via de verkenner zie ik de gedeelde mappen niet. Het rare is dat ik op kantoor het identieke probleem heb, op een ander netwerk met een andere netwerkschijf. Het lijkt dus aan mijn laptop te liggen ( of aan een win7 update want tot voorkort werkte alles nog). Ook met uitgeschakelde firewall, geen schijf zichtbaar. De schijven van beide netwerken zijn van verschillende merken.

Suggesties?

Groet, Robert

Hallo,

Heb je zo ingesteld dat je je eigen mappen niet openbaar mag maken op het netwerk?
Omdat te controleren ga je naar het netwerkcentrum toe en kijk onder welke functies er zijn ingeschakeld.

Mvg,

Martin de Groot

Hoi Martin,

Alle functie staan op ingeschakeld voor het thuis- en werk - netwerk. Het gaat er echter om dat ik de files op de shared netwerkdrive niet kan zien, en vanuit een andere laptop kan ik dat wel. Vanuit mijn eigen laptop zie ik alle apparaten ( ander pc's en printers) op het netwerk, behalve de netwerkschijf.

Groet, Robert

De oorzaak heb ik niet kunnen vinden, maar het probleem is wel opgelost door de laatste windows upgrade ongedaan te maken.

@tv15dsi:Jouw bericht verwijderd.

Ik zie je niet bij ons moderators op het lijstje staan. Of de vraag opgelost is bepaald de TS'r zelf. En topic staat op opgelost.
Tevens hebben wij daar onze watch-dog voor.
Gaarne dit soort berichten achterwege laten en al helemaal als je zelf geen inbreng hebt gehad in het topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan