Netwerk verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Ik heb op m'n laptop opeens geen netwerkverbinding meer, kabel is goed aangesloten, lampje op router brand ook, LAN verbinding staat ingeschakeld, pingen naar 127.0.0.1 lukt ook gewoon, maar ik kan niet op het netwerk of internet komen, ik heb ook geen ip adres meer (ip en subnet staan beide op 0.0.0.0) maar hij geeft arnhem.chello.nl wel aan als DNS-achtervoegsel.

Ik kan me niet herinneren dat ik sinds gisteravond iets heb veranderd, ja ik heb NAV verwijderd, meer niet.
Iemand enig idee wat er mis is?

Pingen naar 127.0.0.1 lukt altijd, want je ping naar je eigen (localhost) computer.

Probeer in dos het volgende commando te geven:

ipconfig /renew

Werkt het nog niet dan: ipconfig/release.

Maar anders moet je je router uitzetten en na ruim 10 seconden weer aanzetten.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Pingen naar 127.0.0.1 lukt altijd, want je ping naar je eigen (localhost) computer.

Ja dat wist ik, maar als de netwerkkaart kaduuk is werkt dat niet.

bij ipconfig /renew LA* krijg ik een interne fout.
bij ipconfig /release LA* zegt'ie dat het IP-adres voor adapter LAN verbinding al is vrijgegeven.
Ik zal straks de router ff opnieuw opstarten

Je hebt verder niets aan de instellingen van je netwerkkaart veranderd?

Kun je naar je router ook niet pingen?

Dennis.

Schakel dan je Lan-netwerkverbing uit en schakel hem dan weer in.

Dennis.

al meerdere keren geprobeerd, al een paar keer opnieuw opgestart.

Probeer eens met ipconfig /flushdns

Dit heb je zeker ook al uitgevoerd?

Dennis.

nee hij doet nog steeds niets, en nee dat had ik nog niet geprobeerd, wist niet eens dat die optie mogelijk was (ik weet niet eens wat het doet) :p

Als de TCP/IP instellingen van je netwerkkart goed zijn, dan moet het euvel toch bij de router gezocht worden. Raadpleeg eventueel de meegeleverde handleiding.

Staat je netwerkkaart wel op DHCP ingesteld en dat de opties het automatisch verkrijgen van zowel ip-adres als DNS server-adres geselecteerd zijn?

Of is je ISP abonnement verlopen? (ik druk het maar even zo uit)

Dennis.

Probeer eens :

http://212.204.228.112 in iexplore te doen.. misschien ist de dns wel.

Trouwens ! Wat je ook kan proberen: een handmatig ip adres invoeren met als gateway het ip van de router.

Succes en als het niet lukt kom ik morgen wel ff langs :p

Geplaatst door BrEeZeR
Probeer eens :

http://212.204.228.112 in iexplore te doen.. misschien ist de dns wel.

Trouwens ! Wat je ook kan proberen: een handmatig ip adres invoeren met als gateway het ip van de router.

Succes en als het niet lukt kom ik morgen wel ff langs :p

Werkt ook niet Dennis D.

En de router is prima, via m;'n gewone comp kan ik wel op internet

Ik meen een keer iets gelezen te hebben dat Chello ook het MAC-adres van je ethernetkaart nodig heeft.

edit: toch goed gelezen.

O, je hebt er twee. Ik las bij je eerste bericht alleen over een Laptop.

Vertel dan even nader hoe de pc's met elkaar verbonden zijn. En welke pc direct met de router aangesloten is.

Dennis.

Het MAC-adres is in eerste instantie niet daarvoor bedoeld, het is om ervoor te zorgen dat een ander dan jezelf geen toegang kan verkrijgen tot die pc met dat adres. Beveiliging dus. Heb je bijvoorbeeld Wireless, dan moet je het mac-adres zo gauw mogelijk invoeren voordat je buren.........(die moet dan ook wireless hebben)

Dennis.

offtopic: M: er zat een virus op de server, vandaar *DingDangDong* ;)

ze zitten allebei op de router aangesloten, en de router heeft het mac-adres gecloned (let niet op m'n spelling)

Een mac-adres is zo uniek als wat, dat kun je van een Private ip niet zeggen. Maar dat even terzijde.

je mac-adres kunt je o.a. achterhalen door ipconfig /all te geven en staat het adres bij de regel "Fysiek adres" aangegeven.

Ik heb nog geen antwoord op mijn vorige vraag gekregen. Ik herhaal hieronder maar nog even:

"Staat je netwerkkaart wel op DHCP ingesteld en dat de opties het automatisch verkrijgen van zowel ip-adres als DNS server-adres geselecteerd zijn?"

Dennis.

p.s.: ff een typfout gecorrigeerd. Naarmate het later wordt, des te slechter ik typ, vandaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan