Netwerk verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee daar zit de kabel van het chello modem al in.

Toen ik de router kocht heb ik de kabels aangelegd en er in gedaan, en ik heb er daarna nooit meer iets aan gewijzigd, en het heeft ook goed gewerkt.

Offtopic: Ik heb zometeen een verjaardagsfeestjuh dus ik blijf niet lang meer online. (volgende keer verder)
Als jullie daar de moed nog voor kunnen opbrengen tenminste hahaha :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door BrEeZeR
Hendrik, ik heb nog iemand gevraagd en die zei dat het misschien lag aan het feit dat de kabel in de verkeerde poort in je router zit. (Hij mag niet in de WAN / Uplink poort zitten).. kan je daar eens naar kijken? Dat zou ook verklaren dat hij als domein naam arnhem.chello.nl krijgt.
Hallo Breezer,

Ik vraag het maar aan jou(ik kan dat ook aan Hijma vragen). Is er ook sparke van een Hub bij Hijma?

Dennis.

die vraag kan ik wel beantwoorden: Nee, ik heb m'n router aan m'n kabelmodem hangen en vanuit m'n router gaan er 4 kabels naar verschillende plaatsen in huis.
2 naar de woonkamer achterin (Daar staat m'n comp. en een tafel waar ik m'n laptop het meest gebruik)
1 naar de woonkamer voorin.
1 naar boven.

Geplaatst door h.hijma
Als jullie daar de moed nog voor kunnen opbrengen tenminste hahaha :D
Jawel hoor. Nog een fijne avond dan H.Hijma. Geniet er maar lekker van.

Dennis.

Offtopic:

Geplaatst door DENNIS90

Hallo Breezer,

Ik vraag het maar aan jou(ik kan dat ook aan Hijma vragen). Is er ook sparke van een Hub bij Hijma?

Dennis.

Noem me please gewoon bij m'n voornaam (niet dat ik dat zo'n mooie naam vind, maar achternaam klinkt zo vreselijk bejaard. :P

Geplaatst door h.hijma
die vraag kan ik wel beantwoorden: Nee, ik heb m'n router aan m'n kabelmodem hangen en vanuit m'n router gaan er 4 kabels naar verschillende plaatsen in huis.
2 naar de woonkamer achterin (Daar staat m'n comp. en een tafel waar ik m'n laptop het meest gebruik)
1 naar de woonkamer voorin.
1 naar boven.
En van de 4 pc's in totaal werkt er maar slechts één goed?

Dennis.

Ik zal maar niet meer gaan reageren, andres kom je te laat op het feestje, en dat zou erg jammer zijn. Morgen verder.

Dennis.

ach het maakt niet uit hoe laat ik kom, het gaat er om hoe laat ik er weer weg kom, en ik welke toestand :P

ik gebruik er maar 2, alleen comp (altijd zelfde plek) en die 3 andere zijn allemaal voor laptop

Laatst bewerkt:
Geplaatst door h.hijma
Offtopic:Noem me please gewoon bij m'n voornaam (niet dat ik dat zo'n mooie naam vind, maar achternaam klinkt zo vreselijk bejaard. :P
O, sorry. Ik heb dit bericht over het hoofd gezien. Oke, zal in het vervolg wel doen, ik was je voornaam even vergeten, vandaar.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

O, sorry. Ik heb dit bericht over het hoofd gezien. Oke, zal in het vervolg wel doen, ik was je voornaam even vergeten, vandaar.

Dennis.

Oké! Is goed!!!

Geplaatst door h.hijma
DEL "weet u zeker dat u de verbinding wilt verwijderen?" JA "De geselecteerde verbinding kan niet worden verwijderd"

Bij beide pogingen was de optie Verwijderen in het contextmenu niet beschikbaar (grijs)

Edit: In veilige modus wil het trouwens ook niet
Hendrik, Waar het om gaat is, dat de aanwezigheid van je netwerkkaart door het os niet meer moet worden herkend omdat je het met een schone lei wilt beginnen, met andere woorden je moet je netwerkkaart als het ware eerst de-installeren, softwarematig verwijderen. En dat verwijderen verloopt via Apparaatbeheer. Hierna herstart je je pc. Het os herkent dan de aanwezigheid van je netwerkkaart en wordt het verder opnieuw naar behoren vanzelf geïnstalleerd. Als de router instellingen goed staan, genereert de router een Private ip voor je netwerkkaart en de verdere benodigde instellingen, dit kun je straks middels ipconfig /all controleren. En vanaf dit punt zou je laptop goed moeten kunnen functioneren. Maar ook voor de andere laptops, als je op deze manier te werk gaat tenminste. En als het toch niet gaat lukken, dan ben ik zelf wel ten einde raad nu.

Maar, dit betekent niet dat ik je niet meer behulpzaam wil zijn. Misschien Breezer met een briljant idee? Of anderen?

Dennis.

ps. Ben straks voor een paar uurtjes weg. En ga de hele week ook vroeg naar bed.

Hendrik,

Laat één pc/laptop (iig iets wat wel werkt, internet heeft) maar als router fungeren. De echte router en het kabelmodem moet je gewoon zo laten, niets veranderen. De andere pc's stel je in op de gateway van je pc/laptop die nu eigenlijk als een router te beschouwen is. Je zou dan een tweede netwerkkaart moeten hebben om daaraan een hub aan te sluiten. De andere pc's sluit je dan op die hub.

Voorwaarde is, dat in de echte router het mac adres van je netwerkkaart op de pc/laptop die nu wel internetverbing heeft moet worden ingevoerd.

Zo, zou het moeten werken.

Nogmaals, de andere pc's (of waren er 3 laptops?, maar het doet er verder niet toe) moeten wel op de gateway van je "nieuwe router" worden ingesteld.

Dennis.

ps. Ik weet dat in je echte router a.h.w. al een soort hub ingebouwd is, maar als het op die manier toch niet wilt werken, dan moet het maar een extra hub komen die je op je pc/laptop aansluit en je pc/laptop tevens als router laat fungeren voor die andere laptops.

Als je op dit moment geen extra hub hebt, dan kun je om gewoon even te testen, een utp-kabel gebruiken om vanuit de ingang van je 2e netwerkkaart op één van de andere laptops aansluiten.

Laatst bewerkt:
ja maar dan moet ik een extra netwerkkaart kopen en een hub, dat vind ik zonde van m'n geld, want het heeft wel prima gewerkt, maar iig 1000maal dank voor je hulp.
Dennis (Breezer) en ik prutsen er nog wel ff mee.

Geen dank Hendrik. Hoef je trouwens niet eens te bedanken hoor, ik heb je immers niet verder kunnen helpen. Ik wens je in elk geval veel succes toe.

Groetjes,

Dennis.

Ja maar je hebt wel nuttige tips gegeven.
En reacties zijn nog steeds welkom hoor, van iedereen. Misschien zien we wel iets heel pietlûligs over het hoofd. ;)

Oké dan. Maar het waren toch geen echte nuttige tips.

Of had ik het toch even moeten doen wat je laatst aan mij vroeg in je mail?

Ik ben een heleboel alweer vergeten, waar we mee bezig zijn geweest. Ja, of ik moet dit topic weer in zijn geheel nalezen.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan