Netwerk via stopcontact

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
149
Hallo,

Ik sla net het reclamekrantje van de dixons open. en zie daar staan Alecto HPD142 Homeplug Twinstet: Netwerken en internetten via het stopcontact.

  • draadloos
  • plug&play
  • Doorvoersnelheid 14 Mbps

Het klinkt ideaal overal in huis internetten maar kan iemand uitleggen of het ook echt kan en Hoe.

En als ik deze zal kopen zit er dan ook zo'n snoertje/draad bij waar ik hem dus in de pc moet pluggen?

Alvast bedankt
Deze dingen kosten trouwens ook maar 99,- Is toch geen geld he :shocked:
 
Ja, het kan zeker wel. Uit de speciale stekker komt een utp snoertje zoals je bent gewend.

Waar ik zelf (als elektromonteur) alleen huiverig voor ben: Elektra 230 volt aansluiten op een netwerkkaart.
Als dat ding stuk gaat door een spanningspiek, dan staat je netwerkkaart onder een te hoge spanning.
En dat vind je mobo niet fijn.

Ik denk dat ik dit de eerste 20 jaar (zeker) niet zal kopen voor mijzelf en klanten.
 
Ja, het kan zeker wel. Uit de speciale stekker komt een utp snoertje zoals je bent gewend.

Waar ik zelf (als elektromonteur) alleen huiverig voor ben: Elektra 230 volt aansluiten op een netwerkkaart.
Als dat ding stuk gaat door een spanningspiek, dan staat je netwerkkaart onder een te hoge spanning.
En dat vind je mobo niet fijn.

Ik denk dat ik dit de eerste 20 jaar (zeker) niet zal kopen voor mijzelf en klanten.

Bouw een zekering kast ...zet die in stopcontact en dan pas dat ding er in:D :D Mooi he
 
Ik heb wel eens gehoord dat wanneeer je op bijv op 2 verschillende groepen zit het systeemppje al niet meer werkt
 
Lijkt me stug, omdat alles uiteindelijk op 1 fase terecht komt. De meeste huizen hebben immers maar 1x 230 volt.
Als je 3 fasen in je huis hebt, dan zou het kunnen dat de ene zender op fase1 zit, en de 2e zender op fase 2.
Maar in het algemeen gaat het prima.

Hoe weet je of je 1 of 3 fasen hebt? Simpel: bij de meeste KWu meters zit tegenwoordig een groen knipperend ledje.
Als het 1 ledje is, heb je 1 fase. Bij 3 ledjes heb je 3 fasen.
 
bedankt voor jullie reacties:thumb:

Ook al snapte ik er niks van : Lijkt me stug, omdat alles uiteindelijk op 1 fase terecht komt. De meeste huizen hebben immers maar 1x 230 volt.
Als je 3 fasen in je huis hebt, dan zou het kunnen dat de ene zender op fase1 zit, en de 2e zender op fase 2.
Maar in het algemeen gaat het prima.

Hoe weet je of je 1 of 3 fasen hebt? Simpel: bij de meeste KWu meters zit tegenwoordig een groen knipperend ledje.
Als het 1 ledje is, heb je 1 fase. Bij 3 ledjes heb je 3 fasen.


we hebben momenteel draadloos internet thuis. Dus ik laat het stopcontact nog wel even wacthen!

Bedankt,
Morso
 
ja maar het heeft met de zekerings en automaten te maken ik zelf zou het niet kopen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan