netwerk werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspr

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Hi, ik wil graag dat alle 5 computers in ons huis 1 internet verbinding delen en dat ze dus ook alle 5 dmv een netwerk op elkaar aangesloten zijn ivm printers delen. Ik ben inmiddels al een paar dagen bezig maar de computers kunnen geen verbinding maken met het netwerk en dus ook niet met internet... het zijn win98 en xp computers.
Ik heb wel andere posts gelezen maar ik krijg het niet voor elkaar, wie kan en wil mij helpen? Bij voorbaat dank, Casper.

Netwerk

Wie is je provider ADSL of Kabel. Welke router heb je.
Vr.gr Joop

Geplaatst door caspr
Hi, ik wil graag dat alle 5 computers in ons huis 1 internet verbinding delen en dat ze dus ook alle 5 dmv een netwerk op elkaar aangesloten zijn ivm printers delen. Ik ben inmiddels al een paar dagen bezig maar de computers kunnen geen verbinding maken met het netwerk en dus ook niet met internet... het zijn win98 en xp computers.
Ik heb wel andere posts gelezen maar ik krijg het niet voor elkaar, wie kan en wil mij helpen? Bij voorbaat dank, Casper.

Hoi,

Maak eens gebruik van de netwerkwizzard in XP.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Ik heb een computer staan die als server moet draaien. Ik heb een chello aansluiting, kabel dus, vanuit het kabelmodem gaat er een utp naar de server, vanuit de server een utp naar een hub en van daaruit naar alle andere computers. Op de server staat win98.

Of dit met een Hubwerkt weet ik niet. Ik heb een router, maar daar 3 computers op. 1 computer werkt er als server en de andere staan met een UTP kabel op de router angesloten. Je hebt dan ook gelijkeen netwerk met je 3 computers. Ik werk met Me en W 98.
Joop

Ik heb even wat van die handleidingen gelezen maar nu zit ik nog met een vraag. Bij een chello aansluiting heb je 1 ip adres, dus 1 computer kan op internet en de rest moet via die ene computer met internet verbinding maken. Ik heb op de computer die als server moet gaan dienen internet aangesloten en dat werkt. Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat de andere computers die server zien in het netwerk, ze zien elkaar overigens ook niet. Deelt mijn server ip adressen uit of moet ik iedere computer een eigen ip adres geven? En moet ik bijvoorbeeld een programma als AnalogX Proxy op de server zetten? Of op iedere computer? Het hardware gebeuren heb ik allemaal wel voor elkaar, maar het software gebeuren snap ik geen donder van... Casper.

Welk besturingsprogramma staat er op de server?

Ik heb hem gelezen en zo gedaan, maar nog steeds krijg ik een foutmelding als ik op het icoontje "volledig netwerk" in "netwerkomgeving" klik, namelijk dat de computer het netwerk niet kan doorzoeken...

Geen, volgens de instructies moet het ip adres op de clients automatisch verkregen worden als je gebruik maakt van AnalogX Proxy...m nisschien is het beter om dat eraf te halen en iedere client een eigen ip te geven?

Geplaatst door caspr
Geen, volgens de instructies moet het ip adres op de clients automatisch verkregen worden als je gebruik maakt van AnalogX Proxy...m nisschien is het beter om dat eraf te halen en iedere client een eigen ip te geven?

Maar je kunt je IPadressen wel checken:
Ga naar start/uitvoeren/type "cmd" gevolgd door enter/type achter de prompt "ipconfig/all" gevolgd door enter en je krijgt alle IPadressen.

Grtzzz.

Ik heb win98 op die server staan. daar zitten twee netwerkkaarten in, de ene heeft ip 62.194.72.239 en de andere heeft ip 192.168.0.1
Een andere pc heeft ip 192.168.0.142.

Dat lijkt dus wel ergens op maar verbinding met elkaar maken homaar...

Geplaatst door caspr
Ik heb win98 op die server staan. daar zitten twee netwerkkaarten in, de ene heeft ip 62.194.72.239 en de andere heeft ip 192.168.0.1
Een andere pc heeft ip 192.168.0.142.
Dat lijkt dus wel ergens op maar verbinding met elkaar maken homaar...

Geef de server:
ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0

De andere pc:
ip 192.168.0.2
Subnet 255.255.255.0

Grtzzz.

Ok, dat is gedaan. En hoe zit het nu met de rest van de instellingen? Kan dat AnalogX Proxy eraf? Heb ik het ICS protocol nodig?

Ik heb zelf ook Chello.
Ik heb een hoofd pc(host) die ik het internet laat delen.
Daar vandaan gaat er een utp naar Lan-switch(Sweex).
Vanaf de Switch krijgen de andere pc's(clients) automatisch een IP-nummer.
Voordat ik die Switch had deed ik dat zoals Funzip al aan gaf.
Alleen ik dacht dat ik toen ook nog de Gateway aan moest geven.
Zeker weten doe ik dat niet.

Juist. Maar ik zit dus met mijn server en mijn hub. Zoals al eerder vermeld zit het hardware verhaal wel goed, dat weet ik zeker want daar snap ik wel wat van. Maar dat software gebeuren snap ik niet. Ik beperk me nu even tot twee computers. De een is de server en de ander dus een client. De kabeltjes liggen goed en zelfs als ik het programma netsetup dat winxp maakt installeer heb ik nog geen verbinding... Is er iemand die in kindertaal, zodat ik het snap, uit kan leggen wat er prcies moet gebeuren? De tips die hier gegeven worden helpen me wel iets verder maar ik zal wel steeds iets niet goed doen want ik kom er maar niet... Casper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan