netwerk werkte en plots niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delight

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
hello

ik had tot over 3 dagen internet via de host pc, we hebben een crosslink en allebei xp en allebei netwerkkaarten in ieder pc en me broer (host) heeft internet via een eigen adapter, maar opeens is de verbinding gestopt. god knows why??
ik heb systeemhersel gedaan = hielp niet
ik heb een nieuwe netwerk wizard probeerd hielp ook niet, door zo te prutsen had me broer op een bepaald moment ook al bijna geen internet meer, ik zie als ik ping vanuit mijn pc (client) dat het zegt dat de host niet reachable is,
aub lieve mensen van de forum help mij

pc's in dezelfde werkgroep? ip adresssen goed?

bijv. 192.168.1.100
en 192.168.1.101

doe eens start > uitvoeren > ipconfig /all [enter] op beide pc's en post even hier wat daar staat (ev screenshot)

werkgroepen zijn ok
ip adressen? weet ik wel niet???
hoe zie ik dit? en als ik t zie hoe fix ik t wel?

merci :)

screenshot?? hm ik wee nie hoe dit wel moet?

en is er enig gevaar dan wel als ik dit naar hier post voor eventuele weet ik veel misbruik?

sorry voor de vraag maar ik vraag liever wat op me hart ligt :(

Geplaatst door Delight
werkgroepen zijn ok
ip adressen? weet ik wel niet???
hoe zie ik dit? en als ik t zie hoe fix ik t wel?

merci :)

mijn netwerklocaties>> rechtermuiknop>> eigenschappen>> rechtermuisknop op Lan verbinding>> eigenschappen>> op tcp/ip protocol gaan staan>> eingeschappen, daar staan de ip adressen

Geplaatst door Delight
screenshot?? hm ik wee nie hoe dit wel moet?

en is er enig gevaar dan wel als ik dit naar hier post voor eventuele weet ik veel misbruik?

sorry voor de vraag maar ik vraag liever wat op me hart ligt :(

nee geen gevaar print scrn toets indrukken bij dat schermpje, crl + v in paint ffies het schermpje eruit knippen opslaan als .jpeg! en niet als bmp zoals ik nog wel is wil doen;)

hierbij printscreen van mij (client)

Bijlagen

• printscreen client(ik).jpg
    printscreen client(ik).jpg
    79,9 KB · Weergaven: 51
hierbij printscreen van me broer (host)

Laatst bewerkt door een moderator:
op de vraag van toetje weet ik nie hoe ik moet antwoorden want ik zie dat we 2 lan verbindingen hebben (eente met hand "shared bedoeld waarschijnlijk" en eentje zonder) maar welke verbinding heeft nu toepassing op t netwerk en welk is zijn eigen (host) verbinding met internet.

als ik naar allebie kijk, hebben die twee lan verbindingen totaal verschillende ip's dus ik weet niet welk t wel is (ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik zeg denk ik :(

zet in de host eens bij de netwerkkaart die verbonden is met jouw pc de ip eens op 192.168.0.1 en subnetmask op 255.255.255.0

zet op jouw pc eens bij de netwerkkaart dat hij automatisch een ip adres moet krijgen.

alles te vinden bij mijn netwerklocaties>> rechtermuiknop>> eigenschappen>> rechtermuisknop op Lan verbinding>> eigenschappen>> op tcp/ip protocol gaan staan>> eingeschappen

Bijde host staan er twee idd. Als je de kabel bijje broer van de internet verbinding eruit trekt krijg je een rood kruisje bij de ene. Dan moet je dus de andere pakken.

en post eens opnieuw de screenshots. Die van de host is nauwelijks te lezen nu trouwens.

"Bijde host staan er twee idd. Als je de kabel bijje broer van de internet verbinding eruit trekt krijg je een rood kruisje bij de ene. Dan moet je dus de andere pakken"= begrijp ik helemaal niet :( wat moet ik doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
en dit is printsceen 2 (client)

Bijlagen

• printscreen client 2.jpg
    printscreen client 2.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 34
volgens mij moet je je client ip adres opnieuw invoeren met gateway en dns !

ik heb per ongeluk op iets geklikt en hoop dat ik door dit niet de antwoorden op me vraag zou gewist hebben. wat ik zeker weet is dat ik als laatste antwoord kreeg van vaat 15-03-2003 15:56

je kan idd bij ge gateway 192.168.0.1 invullen , maar als het goed is krijgt hij dat via dhcp wat nog niet is gebeurt dus. En de dns server van de provider.

bij client dit doen:

mijn netwerklocaties>> rechtermuiknop>> eigenschappen>> rechtermuisknop op Lan verbinding>> eigenschappen>> op tcp/ip protocol gaan staan>> eingeschappen

staat daar bij IP dat hij hem automatisch moet krijgen ??

Bedoelde dus verder dat als je de kabel van de internetverbinding bij je broer er uit trekt 1 van de 2 een rood kruisje krijgt. Je moet dan dus dat 192.168.0.1 en de subnetmask 255.255.255.0 bij de andere verbinding invullen. Dus die zonder rood kruisje. Maar dat is goed gegaan volgens mij.

Laatst bewerkt:
hello alex

ivm met die rode kruisjes daar aan de lan verbindingen= er is geen enkel rode kruis te zien, ik zie hier op die pc van me broer(host) de twee lan verbindingen rechts naast de klok staan en geen van beiden heeft een kruisje.
maar wat ik nog steeds niet begrijp is hoe het komt dat ik dan nog steeds geen internet kan krijgen??

Geplaatst door Delight
hello alex

ivm met die rode kruisjes daar aan de lan verbindingen= er is geen enkel rode kruis te zien, ik zie hier op die pc van me broer(host) de twee lan verbindingen rechts naast de klok staan en geen van beiden heeft een kruisje.
maar wat ik nog steeds niet begrijp is hoe het komt dat ik dan nog steeds geen internet kan krijgen??

je krijgt ook alleen een rood kruisje als je de kabel van de internetverbinding van je broer er uit trekt.

weet echt niet hoe ik beter kan uitleggen. Je ip settings staan niet goed op jouw pc; de client dus.

Ga nou nog eens op jouyw pc naar mijn netwerklocaties>> rechtermuisknop>> eigenschappen>> rechtermuisknop op Lan verbinding>> eigenschappen>> op tcp/ip protocol gaan staan>> eigenschappen

en kijk op tabblad ip of daar een staat dat je computer automatisch een ip krijgt ?????????

ja hoor alex ik ben net gaan kijken en bij mij (client) staat het op automatisch verkrijgen van een ip

wa moet ik nog doen?

1)plaats nog eens een screenshot van de client

2) doe op client start > uitvoeren > cmd [enter]
ping 192.168.0.1 [enter]

staat daar dan 4 ontvangen (0% verlies onderaan) ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan