netwerk werkte en plots niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
xp netwerk ga nog steeds nie

hier bij screenshot 3 van client

Bijlagen

• screenshot 3 v client.jpg
    screenshot 3 v client.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 16
doe het volgende (wil je van alle punten laten weten hoe het zit)

1) kijk bij de client en host of het lampje op de netwerkkaart achter wel brand

2) doe op de client: start > uitvoeren > cmd [enter]
ping 127.0.0.1 >> c:\pingclient.txt [enter]
open pingclient.txt in kladblok (staat in c:\) en plaats de inhoud in je bericht.

3)
start > uitvoeren > cmd [enter]
ping 127.0.0.1 >> c:\pinghost.txt [enter]
open pinghost.txt in kladblok (staat in c:\) en plaats de inhoud in je bericht.

4) kijk bij de client:
op het bureaublad > rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > bij tabblad computernaam > bij werkgroep welke naam daar staat enpost die hier

5)

kijk bij host als die

xp heeft:
als die xp heeft: op het bureaublad > rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > bij tabblad computernaam > bij werkgroep welke naam daar staat enpost die hier

5) ga bij de client eens naar:

mijn netwerklocaties>> rechtermuisknop>> eigenschappen>> rechtermuisknop op Lan verbinding>> eigenschappen>> op tcp/ip protocol gaan staan>> eigenschappen

zet daar een rondje bij: Het volgende IP-adres gebruiken en vul in bij:

ipadres: 192.168.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard-gateway: 192.168.0.1

bevestigen. Start even opnieuw op.

doe bij client start > uitvoeren > cmd [enter]
ping 192.168.0.1 >> c:\ping5.txt [enter]
open ping5.txt in kladblok (staat in c:\) en plaats de inhoud in je bericht.

graag van alle 5de punten vermelden of je het hebt gedaan en wat daar allemaal staat (zoals ik Vroeg)

Laatst bewerkt:
delight: vorige bericht is iets aangepast.

voor de duidelijkheid: jij bent de client en je broer de host.

netwerk werkte niet

goeidag alex

Nadat ik gisteren van alles probeerde en me netwerk nog steeds niet werkte, sprak ik gisteren laat in de avond nog met iemand die sprak over een soort netwerkprogramma (Sygate) Dit heb ik dan ook geprobeerd en blijkbaar kreeg ik hierdoor wel connectie met de host pc. Ik zag dat je veel moeite deed en apprecieer het enorm! Ik hoop dat je even blij als ik bent dat dit opgelost is :) Hoewel ik nu een heel ander probleem heb :( ik heb office 2000 disk 1 geinstalleerd maar mijn pc wil disk 2 niet lezen, ik hoor dat ie niet draait en dat ie blokkeert, mocht je me hierbij willen helpen zou ik hartstikke fijn vinden
groetjes...

ok, fijn dan het gelukt is.

probeer is de cd met een droge doek eens schoon te maken. Pas op voor krassen. Is de cd dan bereikbaar via verkenner ?

probeer anders die disk eens in de pc van je broer. Als hij daar wel leest kan je de inhoud eventueel even op zijn harde schijf zette in de gedeelde documenten. Verplaats de bestanden dan via het netwerk even naar jouw pc. Als er dan om disk 2 word gevraagd verwijs je naar de map op jouw harde schijf (via bladeren).

hoi sam

ik heb t op de pc van me broer gezet (office 2000 disk 2) en gekopieerd naar de de gedeelde bestanden, want als ik moest kiezen van een positie kon ik t netwerk niet kiezen, dus zette ik t dan maar de harde schijf en kopieerde ik het naar t de gedeelde bestanden.
maar nu is de vraag = ik zoek een soort setup in die bestanden om t hier op de harde schijf bij mij te zetten maar t lukt nie (of waarschijnlijk heb ik geen flauw benul van wat ik aan t doen ben ...
groetjes ...

nee, je gaat nu achter jouw computer en je start de installatie nu van disk 1. Als disk 1 daarna om disk 2 vraagt, moet je even op bladeren drukken ofzo en naar de gedeelde documenten map verwijzen van je broer, want daar staan nu dezelfde bestanden als op de cd.

maar die 1ste cd vroeg niet naar een tweede cd
bizarre bizarre....

Geplaatst door Delight
maar die 1ste cd vroeg niet naar een tweede cd
bizarre bizarre....

oh ok. nou zoek dan eens in verkenner naar bestanden met de extensie exe

dus ga in de map staan die je net hebt aangemaakt en druk op zoeken. Geef als zoekopdracht *.exe in vink ook inclusief submappen aan.

Als het goed is zoek je nu dus alleen in de map die je hebt aangemaakt en submappen naar alle bestanden met de extensie exe.

1 van die in waarschijnlijk een installatiebestand. Ken verder de inhoud van die cd niet, dus kan je geen concrete aanwijzingen geven.

Lukt het echt niet geef dan eens de exacte path van de bestanden die je hent gekopieert van de cd.

Dus je gaat dan in verkenner in die map staan en bovenaan staat dan het path. Post die even dan.

hoi alex

hierbij een screenshot van den inhoud van office 2000 disk 2, zoals je vroeg heb ik gezocht naar *.exe in de mappen waar ik die disk 2 had gezet.
tja lijkt me wel veel hoor (afgezien van de allereerste document die trojan verdelger daar, god knows hoe die daar komt???
waarschijnlijk zit daar ts die documenten een setup programma om t te installeren of moet ik echt al die document een per een installeren?

groetjes...

Bijlagen

• screenshot v inhoud office 2000 disk 2.jpg
    screenshot v inhoud office 2000 disk 2.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan