netwerkadapter wordt steeds uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo,

Ik heb een Medion Akoya laptop en ik heb af en toe een probleem met mijn netwerkadapter. Eens in de zoveel tijd wordt dit ding automatisch uitgeschakeld. Via problemen oplossen kan ik hem weer inschakelen. Probeer ik het zelf via de instellingen lukt dit niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en heeft iemand de oplossing wat ik hier tegen kan doen?

BVD

Gr. Marjan

Hallo Marjan.

Probeer die draadloze adapter opnieuw te laten installeren. Dat wil wel eens helpen.

Rechtsklik Computer, dan op Beheren, dan Apparaatbeheer, dan Netwerkadapters uitvouwen.

Rechtsklikken op de Wireless Adapter... Dan 'installatie ongedaan maken'.

PC dan helemaal opnieuw opstarten, dan wordt die adapter weer geinstalleerd.

Wie weet helpt dit.

Hallo

"Medion Akoya laptop" .... ik gok er op , dat medion wel verschillende modellen heeft gemaakt van deze laptop ... jammerlijk genoeg wordt deze niet nader genoemd ...

D.m.v. uw medion M.D. nummer kun je bij medion wel zelf de laatste drivers ophalen voor uw specifieke model.

Mocht dit echter een recent aangeschafte laptop zijn ... eerst medion kontakteren , om mogelijk gekende problemen uit te sluiten.

Stel dat deze laptop met w7 werd geleverd , en je hebt er zelf linux??? , of win ??? opgezet , dan sta je er wat betreft medion op je eentje voor ...

Het eerste dat ze aanraden , is stel deze terug naar fabrieksinstellingen ...

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb hier eigenlijk niets aan toe te voegen maar omdat ik het probleem ook wel eens had en je naar ervaringen vroeg: Wanneer het stuurprogramma niet goed werkt en de verbinding telkens verbreekt dan kan je het stuurprogramma verwijderen. Controleer daarna bij services ("services.msc" bij Uitvoeren) of de service voor wireless ingeschakeld staat (eigenschappen in het contextmenu). Laat dan de adapter vinden als nieuwe hardware bij het opstarten of onder Nieuwe Hardware in Configuratiescherm en wijs, wanneer nodig, alleen naar de map waar het juiste .inf bestand in staat. Deze map komt in dat geval van de driver bestanden. Windows heeft namelijk meestal geen stuurprogramma nodig voor het configureren van WiFi.

Bedankt voor de tips!

Ik heb eerst de adapter opnieuw geinstalleerd zoals manamana zei. Nu afwachten of het goed blijft gaan!

Mvg Marjan

Laat maar weten of het goed blijft gaan. Dank je. Groet Manamana.;)

Helaas de kuren beginnen weer!
Hoe kan ik zo'n stuurprogramma verwijderen?

mvg Marjan

Hallo Marjan. Het is wat als iets niet fatsoenlijk werkt. Anders even een winkel binnenlopen

Probeer het hier eens. Klik

Laatst bewerkt:
In post 2 staat hoe je drivers bij Apparaatbeheer verwijderen kan. Voor stuurprogramma's kan je zoeken bij Programma's en onderdelen in Configuratiescherm of op het tabblad Opstarten/Services na de opdracht "msconfig"

Het stuurprogramma heet hier denk ik Launch Manager en daar zal je wel niet zonder kunnen. Op de Medion site zie ik updates van dat product en de WiFi driver staan. http://www.medion.com/be/nl/service/start/_product.php?msn=30009487&gid=1 In de regel staat een stuurprogramma voor WiFi in het systeemvak van de taakbalk. Als je dit kunt verwijderen van de computer dan moet de WiFi service van Windows aan staan. Bij de herkenning van het WiFi apparaat door Windows, na opstarten of bij Nieuwe Hardware, moet je dan alleen de map met driverbestanden aanwijzen. Misschien is het een goed idee om eens bij services te gaan kijken via de opdracht "services.msc" en bij services die met WiFi te maken hebben op Eigenschappen te klikken in het context menu. Zet deze services dan eens altijd aan in plaats van automatisch of handmatig.

De sneltoets voor inschakelen van WiFi is Fn+F7 dacht ik maar kan ook anders zijn. Werkt dit nu of na (her)installeren van Launch Manager wanneer de verbinding verbroken werd?

Verschijnt de juiste tijd en tijd en datum nog? Een lege 3 Volt batterij kan voor problemen zorgen en misschien ook wel bij herkenning van apparaten en statusmeldingen.

Start het programma AutoRuns van System Internals eens om een uitgebreide lijst te zien, in categorieën, van wat er op de computer wordt opgestart. Onbekende namen moet je dan even zoeken op Internet en bij de eerste zoekresultaten staat vaak al iets over nut en noodzaak. Probeer dan om alle updaters uit te schakelen. De verbinding zou immers verloren kunnen gaan door een niet noodzakelijke activiteit. Hiervoor zou ik ook via Help naar de logboeken van Windows gaan en daar een gebeurtenis zoeken van het moment dat het apparaat wordt uitgeschakeld.

Verder weet ik ook niet anders dan een USB WiFi adapter te gaan gebruiken. Misschien heeft iemand nog een idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan