In post 2 staat hoe je drivers bij Apparaatbeheer verwijderen kan. Voor stuurprogramma's kan je zoeken bij Programma's en onderdelen in Configuratiescherm of op het tabblad Opstarten/Services na de opdracht "msconfig"
Het stuurprogramma heet hier denk ik Launch Manager en daar zal je wel niet zonder kunnen. Op de Medion site zie ik updates van dat product en de WiFi driver staan.
http://www.medion.com/be/nl/service/start/_product.php?msn=30009487&gid=1 In de regel staat een stuurprogramma voor WiFi in het systeemvak van de taakbalk. Als je dit kunt verwijderen van de computer dan moet de WiFi service van Windows aan staan. Bij de herkenning van het WiFi apparaat door Windows, na opstarten of bij Nieuwe Hardware, moet je dan alleen de map met driverbestanden aanwijzen. Misschien is het een goed idee om eens bij services te gaan kijken via de opdracht "services.msc" en bij services die met WiFi te maken hebben op Eigenschappen te klikken in het context menu. Zet deze services dan eens altijd aan in plaats van automatisch of handmatig.
De sneltoets voor inschakelen van WiFi is Fn+F7 dacht ik maar kan ook anders zijn. Werkt dit nu of na (her)installeren van Launch Manager wanneer de verbinding verbroken werd?
Verschijnt de juiste tijd en tijd en datum nog? Een lege 3 Volt batterij kan voor problemen zorgen en misschien ook wel bij herkenning van apparaten en statusmeldingen.
Start het programma AutoRuns van System Internals eens om een uitgebreide lijst te zien, in categorieën, van wat er op de computer wordt opgestart. Onbekende namen moet je dan even zoeken op Internet en bij de eerste zoekresultaten staat vaak al iets over nut en noodzaak. Probeer dan om alle updaters uit te schakelen. De verbinding zou immers verloren kunnen gaan door een niet noodzakelijke activiteit. Hiervoor zou ik ook via Help naar de logboeken van Windows gaan en daar een gebeurtenis zoeken van het moment dat het apparaat wordt uitgeschakeld.
Verder weet ik ook niet anders dan een USB WiFi adapter te gaan gebruiken. Misschien heeft iemand nog een idee.