Netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hallo,

Computer met xp pro en bedraad aangesloten op een router.
Deze krijgt geen netwerk adres meer.
Blijft zoeken.

welke fix-en kan ik hier voor gebruiken.
Let op geen internet verbinding dus het zal op een stick moeten.

wie o wie heeft de gouden tip voor mij.

DHCP op je router moet aan staan, dan deelt die de ip adressen uit. Alternatief kun je handmatig een adres instellen op je pc, mits je router in die reeks (of dat subnet) ip adressen beschikbaar stelt.

Weet dat de internet verbinding door je router wordt onderhouden. Als jij geen internet hebt, dan moet je dat eerst in de router correct instellen met behulp van de gegevens die je van je provider hebt gekregen.
Daarna moet je iig bedraad via je router internet op kunnen. En als je wifi correct instelt kun je daarna ook draadloos internet op.

Laatst bewerkt:
Ah, kan ik jou ook eens helpen (hoop ik)! ;)

Ok, heb je in Mijn netwerklocaties al de Wizard Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen geprobeerd?

Zoniet: Zet je router even 2 minuten zonder stroom, laat het dan helemaal opstarten, & herstart daarna ook nog even de computer. Aanmelden als (een) Beheerder.

Om helemaal schoon te beginnen, open de Opdrachtregel, typ ipconfig /release [/all], ipconfig /flushdns, ipconfig /renew. Die laatste zal waarschijnlijk niet lukken, de [/all] is in geval je meerdere netwerkkaarten hebt. Opdrachtregel sluiten.

Nu de Wizard uitvoeren. Na voltooid weer even herstarten.

Bedankt voor de oplossingen.
PC staat nu uit, ik krijg alleen nog maar draadloos een verbinding.
Elke bedrade aansluiting werkt niet meer....dit heeft altijd wel gewerkt.
ik zie nu in de router dat ik een ip adres krijg met 10.0.0.1 (lokaal) het ip adres van mijn provider komt wel netjes in beeld en staat ook goed.
Ik heb zelf mijn nas en printer op de 192 reeks staan dus er is ergens iets gewijzigd....
Zondag alles maar eens alles opnieuw aanmelden.

en de pc die ik aan het repareren was morgen maar even mee naar het werk.

Heb je de kabel die uit de muur komt soms in de gele poort van de Belkin gestoken?

Wat je dan ook eens proberen kan is die kabel in een van de vier andere poorten steken - dat doe ik nog wel eens als ik het instel gedeelte wil omzeilen, zo gebruik ik alleen de 4poorts switch en dus ook de wifi verbinding - zelfde netwerk...

bij mij is er geen belkin router aanwezig maar een netgear.
Kabel uit de muur is bij mij ziggo.
die gaat het ubevee modem in en dan via utp naar de netgear. en ja in de gele poort.
via draadloos kom ik wel in de netgear.
4 utp poortjes geven geen signaal......of wel signaal maar niet in mijn reeks.

Dit al geprobeerd?
Resetten Modem e/o Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Let vervolgens op de goede volgorde van opstarten!
Herstel eerst de stroomtoevoer naar het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart (kan tot 2 min.duren)
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
Dus ook het modem resetten!
De pc zit in een ander netwerk dan de rest zie ik (10.0.0.1 & 192.xxx.xxx.x).
If you already have a router setup and it is giving out IP addresses of 192.168.x.x then you won't be able to access the 10.0.0.x.

Laatst bewerkt:
O sorry ik had net een dergelijke vraag over een belkin en dat plaatje stond nog open... Maakt niet uit. Principe is het zelfde.
Kom je ook niet bedraad in je router als er geen kabel naar de modem is aangesloten? Je zou dan met het default ip adres moeten kunnen inloggen.

router problemen oplossen is niet nodig.
Het gaat om een pc die ik aan het herstellen ben.
Alles wat aangesloten is op de router werkt.
Alleen deze ene pc niet.
Ik dacht dat het aan de netwerkkaart lag dus een nieuwe geplaatst.
helaas helpt niet.
Winsock uitgevoerd, geen verbetering....
Wel een aantal bacterieen verwijderd dus ik zoek het eerder in een 1 of 0 die verkeerd staat.
ergens een register instelling ?

Vandaag de pc mee naar het werk.
daar aan het netwerk gehangen....zelfde probleem blijft zoeken naar een netwerkadres.

En bij je netwerkinstellingen? Reden genoeg zo te horen om te denken dat je computer een statisch ip-adres wil.

router problemen oplossen is niet nodig.
Het gaat om een pc die ik aan het herstellen ben.
Alles wat aangesloten is op de router werkt.
Alleen deze ene pc niet.
Wel een aantal bacterieen verwijderd dus ik zoek het eerder in een 1 of 0 die verkeerd staat.
ergens een register instelling ?

Vandaag de pc mee naar het werk.
daar aan het netwerk gehangen....zelfde probleem blijft zoeken naar een netwerkadres.

Nou, sorry, puppie, maar Wolf word hierdoor (feitelijk terecht) erg boos, & hapgraag!

Maak eerst die computer steriel.

Officieel: :evil:

Laatst bewerkt:
De beestjes zijn er met hulp van Nucia afgehaald.
Bij de netwerk instelling staat alles op automatisch ....

mik jouw linken ga ik nog even volgen en uitvoeren.

Probeer eens heel de TCP/IP stack te verwijderen, dus voeg (bijv.) IPX/SPX toe aan je netwerkverbinding, kies Toepassen, en verwijder dan in zijn geheel het TCP/IP protocol (incl. de evt. IPv6 versie) bij diezelfde netwerkkaart. Doe dat ook bij alle evt. andere beschikbare netwerkkaarten (zoals de 1394-adapter, als die er staat etc.)
Daarna de pc herstarten en TCP/IP weer als protocol toevoegen. Kijk of het dan beter gaat.

Indien niet, dan eens een zoektocht door de registry starten waarbij je zoekt naar 10.0.0

PS: Ik ga er wel vanuit dat je router voldoende voorraad vrij ip-adressen heeft om via DHCP uit te reiken. Evt. voeg je 'hard' een ip-adres toe, met 255.255.255.0 als subnetmasker en als standaardgateway het LAN ip-adres van de router waar je 'm op aansluit. Als DNS-servers kun je de publieke DNS-servers van Google instellen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

We horen wel wat eruit gekomen is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dit ga ik maandag zeker proberen.
mijn router thuis heeft op dit moment kuren die ik het aankomende weekend ga oplossen.

de hond kwam langs daarom even een reactie.
probleem is er nog maar nog geen tijd gehad om verder te onderzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan