netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
elke keer als ik mijn computer opstart of herstart heb ik geen internetverbinding, maar als ik naar de kamer loop en ik haal de stekker van de modem heel even uit dan doet mijn internet her weer. ik heb al contact gehad met de provider, maar die kunnen niets vinden. zelf heb ik ook al gekeken de hij geeft aan dat hij het netwerkadres niet kan opslaan.

ik heb ziggo, maar die zeggen dat alles goed is. ze zeggen ook dat het aan mijn instellingen moet liggen

Ok,

1) Hoe heb je de PC verbonden? Rechtstreeks met UTP kabel, via een router/switch (bedraad of draadloos)?
2) Is de modem aangesloten op de hoofdaansluiting aangesloten? (met originele kabel en accessoires)
3) Heb je problemen met je TV signaal ?

Hallo, Ziggo heeft veel problemen met het automatisch verstrekken van de DNS.
Controleer eerst of je een IP krijgt. In command cmd dan ipconfig /all daar moet je een ip hebben. Dus geen 192.168.xx.xx
Als je dat hebt moet je in de lan-instellingen even je DNS gegevens invoeren. De dns gegevens kan je vragen aan Ziggo. Dan moet het weer normaal werken.
Succes.

De DNS / LAN instellingen dienen op automatisch te staan, conform de voorwaarden van Ziggo. Een ingevoerde DNS wordt niet ondersteund.

In feite weinig,

Ze kijken naar de modem dmv een Probe, als er geen downstream/upstream signaal verlies is, en de MAC adres van de PC wordt herkend, zijn ze in feite klaar. De verbinding werkt dus het ligt aan uw pc.

Vandaar dat ik stapsgewijs met de topic starter zal kijken wat het probleem is en hem daarnodig helpen.

Ik ken zelf ook wat mensen bij Ziggo, mochten de instellingen goed staan dan gaan we toch de motorola modems bekijken :)

Huidige DNS servers die ik nu heb zijn
212.54.35.25
212.54.40.25

Stel die eens vast in en kijk of dat helpt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan