Netwerkkabel is niet aangesloten, help me aub..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsIndepent

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Hallo,
mijn internet op mijn computer deed het niet (verdwenen netwerkpictogrammen) en na 2 maanden hebben we iemand gevonden die het kon maken, en toen ik van school kwam had mijn vader die computer gehaald.

Er zat een USB LAN bij, en in dat pakketje een CD. Ik heb gedownload wat er op die CD stond, en toen ik die USB erin deed met een netwerkkabel, kwam dat pictogrammetje wel weer terug, wat eerst dus stuk was, maar er staat de heletijd 'netwerkkabel is niet aangesloten' terwijl het duidelijk wel aangesloten is. Ik weet nu niet wat ik moet doen, en ik heb echt geen zin om na 2 maanden wachten wéér lang te gaan wachten voordat het gefixt word. Ik heb trouwens een TP-LINK netwerkkaart en een Sitecom router, voor als het belangrijk is.
Help mij aub..

EDIT: ik heb het opgelost, ik ging naar netwerkverbindingen, rechtermuisklik op de verbinding > eigenschappen > configureren > geavanceerd > en dan bij het balkje 'waarde' alles doorgaan en kijken wat werkt.

MAAR nu heb ik een ander probleem, op de achterkant van het pakketje van de USB LAN, staat er: Networkspeed 10Mbps or 100Mbps automatically

Ik heb nu 10Mbps, en dat is echt extreem traag van wat ik gewend ben, want toen mijn internet het nog deed had die 100Mbps. Hoe krijg ik nu 100Mbps inplaats van 10?

En met extreem traag bedoel ik dat als ik naar Google ga, dat het dan zelfs minimaal een minuut duurt.. help aub, dit is echt vervelend.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Eventueel; al eens een andere netwerkkabel geprobeerd

Ja, dat had ik al geprobeerd. Hetzelfde probleem.

BERICHT AANGEPAST, LEZEN AUB!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de Eigenschappen -> tabblad Geavanceerd van de USB bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer de Link Speed eens proberen vast te zetten op 100 mbit full duplex.
Kan evt. een andere naam hebben dan Link Speed, maar loop dan even alle opties langs totdat je ergens iets tegenkomt met opties Automatic (of Auto), 10 mbit half-duplex, 10 mbit full duplex, 100 mbit half duplex, 100 mbit full duplex.

Tijs.

Ik heb maar 5 opties en dat zijn:
100BaseTX (dan krijg ik het bericht 'netwerkkabel is niet aangesloten')
100BaseTX Full_Duplex (zelfde als hierboven)
10BaseT (doet het wel, maar is dus extreem traag)
10BaseT Full_Duplex (zelfde als hierboven)
AutoSense, die doet het ook niet.

Die van 100Mbps doen het dus niet.. maar ik weet niet waarom want alle kabels enz zitten gewoon goed, andes zouden die van 10Mbps het ook niet doen..

Laatste kans wat mij betreft is het updaten van de drivers van die TP Link bedrade USB netwerkkaart.
Overigens zie ik bij TP Link géén USB bedrade netwerkkaarten, alleen PCI...

Geef eens het precieze type netwerkkaart dat je hebt.

Tijs.

Ik weet niet welke versie het is van mijn netwerkkaart.. kan ik dat ergens zien?

En heeft dat wel te maken met die USB LAN dan?

Ja, het heeft ermee te maken (tenminste: De driver die je ervoor hebt nu kan een oorzaak zijn van je probleem).

Doe het dan even zo (dan zoeken wij wel op wat je hebt): Eigenschappen -> tabblad Details van de USB bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer
Indien Vista of Windows 7: Kies eerst even Hardware ID's uit het pull-down menu. Bij XP is dat niet nodig.
Geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX aanduiding die je dan ziet staan. Kan er ook (bijv.) uitzien als USB\XXXXXXX

Tijs.

Dit staat er: USB/VID_0FE6&PID_8101\5&302FF7B5&0&1
Ik heb Windows XP trouwens..

Dat apparaat is van 2002 (of nog eerder). Driver ondersteuning valt dus ook tegen.

Bovendien lijkt het erop dat het alleen maar USB 1.1 is, en dus 'traag' ten opzichte van USB 2.0 apparaten.
Eigenlijk zou ik je aanbevelen een andere adapter te kopen, zoals de Eminent EM1010 (die heb ik zelf ook, trouwens :))

Driver die ik meen gevonden te hebben is deze.
Na uitpakken (bijv. met Winrar of 7-zip) zou je Setup.exe moeten draaien in de SR9600 USB1.1 driver\Windowsxp2003 submap.

Ik ga nu even kijken of het echt iets is, die software die ik zojuist gelinkt heb. Evt. wacht je mijn oordeel daaromtrent nog even af.

Tijs.

Oké, heel erg bedankt! Ik test die driver even uit..
Internet is zo traag dat het 1 uur duurt om 9.9 MB te downloaden.. :confused: Ik zet het even over via USB..

Hij deed het niet.. :(

Help me alstublieft.. ik kan hier niet meer tegen gewoon. 2 maanden geen snelle computer, en dan als ik hem nodig heb is het nog traag internet ook.. ik kan echt niemand vinden die echt een expert is en een oplossing heeft om het te laten werken zonder die stomme USB..

Ik heb nog een driver gevonden (zie bijlage).
Kun je kijken of (ná uitpakken) die een betere/nieuwere versie is als die je nu al hebt, via rechtsklikken op die USB netwerkkaart in Apparaatbeheer en Stuurprogramma bijwerken kiezen.
Aangeven niet naar Internet te willen gaan, aangeven dat je zelf wilt kiezen, en dan via het Bladeren knopje bladeren naar de map waar je 'm hebt uitgepakt etc.

Tijs.

Bijlagen

Toen ik die driver installeerde ging ik weer terug naar de eigenschappen via netwerk- en internetverbindingen (met die waarde, 10BaseT, Full Duplex enzo) en nu staat er iets nieuws bij Eigenschappen, namelijk WakeUpMode. En bij de waardes staat: Both, Link Change, Magic Frame

Oh en ik zie ook bij ConnectionType ook één waarde bij is gekomen, en die heet 1M PHNA

En ze doen het allemaal niet..

Die Wakupmode is niet relevant, want gaat over Wake On Lan (oftewel: de computer inschakelen vanuit uit-stand via een speciaal pakket op het bedrade netwerk).

100 mbit full duplex werkte (weer) niet?
Indien dat inderdaad weer niet werkte, dan heb ik nog 1 driver achter de hand (zie bijlage), maar dan houdt het echt op, en dan zul je (wat mij betreft) een ander (=beter ondersteund en recenter) netwerkapparaat moeten gaan kopen (zie hint naar Eminent-apparaat, eerder).

Tijs.

Bijlagen

Pff.. dat werkte ook niet.. dan staat er 'Kan de wizard Updates voor hardware niet voortzetten, er is geen beter software voor de hardware gevonden dan wat er al is geïnstalleerd'.

Super bedankt voor al je hulp.. maar nog één vraagje, ken je misschien een website, of een bedrijf ergens in Zoetermeer waar er experts zijn in zulke dingen? Ik wil echt niet met USB's werken, want dat is zo'n gedoe.. en van wie ik die USB gekregen heb was van die man die mijn computer ''gemaakt heeft''. Ik heb hem 50 euro betaald omdat hij zogenaamd een anti-virus erop heeft gezet, wat niet eens waar was, dus dat vind ik echt **. Ik verwacht kwaliteitwerk voor 50 euro, maar nee hoor. Geeft gewoon een domme USB mee.

Nogmaals bedankt..

Ik heb dezelfde driver maar met een ander .inf bestand als bijlage bij deze posting gedaan. Ik ken verder niets in Zoetermeer (woon daar niet in de buurt).
Als je een pc hebt (dus geen laptop), dan zou je met een pci netwerkkaartje van zo rond de 10 euro klaar moeten kunnen zijn. Zou in elke pc-winkel te krijgen moeten zijn (evt. eerst bellen vooraf, voor prijs/beschikbaarheid/etc).
Wil/moet je toch een USB bedrade netwerkkaart, dan zou je (o.a.) bij 4launch een EM1010 kunnen bestellen en die dan laten bezorgen. Overigens zit er bij die EM1010 een USB-verlengkabeltje, dus hoef je 'm niet rechtstreeks in een USB aansluiting te doen (kans op afbreken bij contact etc.) maar kun je het kabeltje er tussen aanbrengen.

Tijs.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Werkte ook niet.. ik word hier echt moe van.. toch bedankt voor al je hulp, ik zoek het verder wel uit.. :(

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je (vanwege niet-geupdate chipset drivers) geen USB 2.0 ondersteuning zou hebben, terwijl tegelijkertijd je SR9600 (tóch) een USB 2.0 apparaat zou zijn. Normaal gesproken krijg je dan van Windows een melding van "Dit apparaat kan sneller werken" (o.i.d.)
Je zou hier even de instructie kunnen volgen om te zien of je nu USB 2.0 (driver-)ondersteuning hebt.
Verder ben ik wel benieuwd of je al service packs geïnstalleerd hebt in Windows. Dat kun je achterhalen met Start -> Uitvoeren -> winver
Bij mijn XP (heeft Service Pack 3) staat er: Versie 5.1 (build 2600.xpsp_sp3_gdr.120504-1619 : Service Pack 3)

Tijs.

Bij mij staat er: Versie 5.1 (build 2600.xpsp_sp3_gdr. 120504-1619 : Service Pack 3) En bij die website, er stond dat ik dan een PCI-USB 2 kaartje moest kopen, maar is er echt geen andere manier om zonder zo'n USB te werken? Ik wil gewoon internet via mijn modem, is er geen bedrijf die dat kan maken?

Als je een pc hebt (dus geen laptop), dan zou je met een pci netwerkkaartje van zo rond de 10 euro klaar moeten kunnen zijn. Zou in elke pc-winkel te krijgen moeten zijn (evt. eerst bellen vooraf, voor prijs/beschikbaarheid/etc).

Ik weet nu nog steeds niet of we hier over een pc of een laptop praten (2 postings geleden aangestipt). En ik heb ook geen antwoord van je of je USB 1.1 of USB 2.0 aansluitingen hebt (1 posting geleden aangestipt).
Zowiezo zou het handig zijn dat je even vermeld wat voor pc/laptop we hier over praten (merk + type etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan