Netwerkprinter (op XP pc) toevoegen op Vista laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overigens, kan het kwaad om UAC uit te laten... Ik vind het ontzettend irritant...

Kun je in norton niet een reeks ip-adressen toegang geven dan?

Enne UAC uit kan opzich geen kwaad mits je een beetje weet wat je doet.

Kun je in norton niet een reeks ip-adressen toegang geven dan?
Ja, dat kan dus wel, maar dat werkt niet! Zoals ik zei, toen ik het ipadres van de hoofdpc invoerde, werkte de printer weer niet.

Enne UAC uit kan opzich geen kwaad mits je een beetje weet wat je doet.
Als mijn schoonouders gewoon Outlook en internet gebruiken, dan neem ik aan dat het gewoon uit kan blijven staan... Het zijn geen mensen die op vreemde sites terecht komen..:D

Daar helpt het ook niet tegen, alleen als je wat uitvoert op je computer moet je toestemming geven, das alles.

Gewoon Norton eraf gooien. Het vertraagd alleen maar vreselijk.
En gebruik daarna AVG Free, die is prima als visruscanner en vraagt niet zo veel van je computer.

Oh ja, je werkt via een router? Daar zit ook een firewall in, en die is in de meeste gevallen afdoende. Zeker bij 'normaal' gebruik.

Laatst bewerkt:
Daar helpt het ook niet tegen, alleen als je wat uitvoert op je computer moet je toestemming geven, das alles.

Gewoon Norton eraf gooien. Het vertraagd alleen maar vreselijk.
En gebruik daarna AVG Free, die is prima als visruscanner en vraagt niet zo veel van je computer.

Oh ja, je werkt via een router? Daar zit ook een firewall in, en die is in de meeste gevallen afdoende. Zeker bij 'normaal' gebruik.

Okee, ga ik doen. Heb ik voor nu voldoende aan de firewall van Windows? Ik kan niets vinden van een firewall in de router. Ik denk dat ik maar gewoon Sygate ga installeren met AVG Free.

Laatst bewerkt:
Dat gaat ook prima. Ga anders hier even heen. Daar kun je je firewall/router testen. Klik daar op 'proceed' en dan op 'all service ports' daarna begint de test als het vlak daaronder mooi gevult word met allemaal groene blokjes zitten je schoonouders veilig achter hun firewall/router. Dit kun je dus doen met en zonder firewall. Dan kun je erna zelf kijken wat je doet.

shielps up test de router, niet de firewall van de pc.
Je krijgt, voor zover ik weet, dan ook alleen met instellingen van de router alles op groen.

De Vista firewall is een vrij goede firewall, naar wat ik er over gelezen heb en in sp1 verder verbeterd. Ook UAC is verbeterd en zou de gebruiker minder vaak lastig vallen.

avg is er net in een nieuwe versie, nu ook tegen spyware. Hoe goed dit laatste werkt is mij 9nog) niet bekend.

Klopt als je router ook een 'firewall' heeft. Heeft hij dat niet dan test je de firewall van de bewuste computer.

Maar ik draai hier al jaren zonder een softwarematige firewall. Ook die van windows staat bij mij uit. Ik hoef vanbinnen niet zonodig beschermt te zijn. Zolang mijn router onuitgenodigd verkeer van buiten maar tegenhoud.

Enne AVG is alleen gratis zonder antispyware toch?

Klopt als je router ook een 'firewall' heeft. Heeft hij dat niet dan test je de firewall van de bewuste computer

volgens mij test shields up het ip adres waarmee je op het web zit en bij gebruik van een router is dat het ip adres van de WAN poort van de router (zie je ook in beeld).
De p.c' hebben alleen hun locale netwerkadres en dus geen directe verbinding met het web.

AVG heeft een nieuwe verise en als ik goed gelezen heb;), is deze ook tegen spyware.
avg free

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan