netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

familiegennip

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Berichten
141
Hallo,

Ik heb een thuis netwerk gemaakt met twee computers via windows xp home.
We hebben op twee computers internet.
En op 1 computer kan in de allebij de gedeelde mappen maar de ander kan alleen in zijn eigen gedeelde map.
Hoe komt dit...

Groete
 
soms moeten ze opnieuwe opgestart worden voordat ze elkaar kennen meestal hoef dit maar 1x
 
Was het maar zo makkelijk :D Ik zit met hetzelfde probleem.
Heeft die ene pc van jou misschien de rechten/beveiliging zo ingesteld dat er niets gedeeld wordt?
In dat geval zou je rechtsklikkend op mappen een tabblad beveiliging moeten zien.
Hebben jullie beiden een firewall? Is die al ingesteld dat de andere pc toegang heeft?
't is maar een ideetje.
 
ja inderdaat ga eens naar netwerklokatie's rechtermuisknop op lan eigenschappen --> beveiliging en daar de firewall uit zetten

en een andere er op zetten norton firewall bijvoorbeeld
 
Ik moet je weer teleurstellen:) (als hulp voor famgennip)
Windows is bij mij uitgeschakeld, Norton staat er op met netwerkgedoe. Het ip nummer van de ander is recht gegeven.
Door het inschakelen van de gast kwam ik een moment wel wat verder maar nu is het weer vanouds.

Famgennip, hebben jullie ook dat de verkenner er uit vliegt als jullie op die map van de ander klikken?
 
Laatst bewerkt:
Toch niet toevallig op die ene die niet toegankeleijk is een firewall draaien (die van XP zelf wordt nog wel eens vergeten).
 
Fam.vangennip heeft al geruime tijd niet gereageerd zie ik nu. Laten we eerst maar eens afwachten wat zij te zeggen hebben.
Overigens heb ik op beide pc's de firewall van XP uitgeschakeld.
Dat zowel zij als ik een foutje maken is duidelijk maar het is erg moeilijk er achter komen waar.
 
Daar ben ik dan eindelijk weer.
Alle firewalls zijn uit. en het werkt helaas niet.
ik hoop dat jullie nog andere iedeen hebben.
misschien dat het helpt:
Ik heb 1 van de computers geformateerd en daarna opnieuw in het netwerk(je) opgenomen. sinds dien werkt het niet helemaal goed maar. Het heeft het wel gedaan. Maar ik zou nu bij god niet weten wat ik verkeerd heb gedaan. volgens mij heb ik alles het zelfde gedaan als de eerste keer.
Maarja... ik hoop dat een van jullie het antwoord weten.
 
Hier hetzelfde verhaal, ook recent een format.
Heb je nog een andere firewall lopen zoals Norton?
Als je b.v. poort 135 blokt en je geeft de ander geen toestemming dan zal het ook niet lukken. Ik heb tenminste zojuist hier ontdekt dat deze poort met het netwerk te maken heeft.
En probeer ook die gastaccount activeren eens uit.
 
Laatst bewerkt:
Zelfde accounts op beide pc installeren -->

Accouts rechten geven tot de gedeelde map.

(tools --> folder options --> Use simple file sharing uitvinken (onderaan))
 
KaWouter, bedoel je dat mijn man op mijn pc een account krijgt en ik op de zijne?
Jeetje, die is gluiperig goed :thumb:
Bedankt!
 
ik weet niet maar is er nu een antwoord gegeven of niet, zo ja leg ff uit, dan snap ik hem niet :(
 
Kawouter zegt: maak een extra account(user) aan op elke pc en geeft die de naam van de gebruiker van de andere pc.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Te druk.
 
ik weet niet hoe het is gelukt maar het doet het nu. ieder geval bedankt voor jullie hulp.........:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Heb je het inderdaad met 2 accounts extra gedaan?
 
Nee niet met twee accounts. gewoon de standaard accounts van de eigenaars. Geen extra aangemaakt. Ik wist dat dat niet nodig was want ik heb het al eerder werkend gehad zonder extra accounts.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Nou ga ik heeeeel zuur kijken ;) bij mij liep het n.l. ook als een trein. Het rare is dat ik wel kan printen op die pc. Het moet dus eigenlijk wel iets van rechten zijn maar ik kom niet bij die andere pc. Enfin, ik modder wel door zo. Bij mij kunnen die accounts dus wel werken.
Blij dat het bij jou gelukt !

groetjes
 
even ter informatie, ik kan alleen in de gedeelde mappen komen. niet in de hele computer.... ik hoop dat het lukt. ik verwacht het wel.

Zou ik mogen vragen wat voor OS je draait en wat voor router je hebt.:thumb: :thumb: :thumb:
 
Aha, dan zijn we nog even ver :D
Ik heb Windows XP en een Draytek Vigor 2200usb router.
Natuurlijk moet het lukken. Hiervoor gooide ik Windows eraf en erop en nooit een centje pijn. Wie weet hebben we nu wel iets gedownload van Microsoft waardoor het even anders loopt. Ik zag trouwens ergens dat ik iets van Aspnet heb geblokt. Wie weet...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan