netwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel1985

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn vriend heeft een desktop met ADSL. De computer is verbonden met een router en die is weer verbonden met een Speedtouch modem.

Nu heb ik een laptop gekocht met mogelijkheid tot draadloos internet. Met netwerkkabel werkt hij goed, maar als ik draadloos wil internetten geeft hij twee verbindingen en vraagt om een netwerksleutel.

Mijn vraag is welke verbinding ik moet selecteren en hoe ik aan de netwerksleutel kom.

De verbindingen zijn "linksys" (bereikbaarheid 4/5 streepjes) en "SpeedTouchA080B1". (bereikbaarheid 2/5 streepjes) Het liefste wil ik niet via de router het internet op, zodat ik "actief" kan zijn met verschillende programma's, maar als het niet anders kan maakt het niet uit.

Alvast bedankt!

Je zal dan verbinding moeten maken met de draadloze router van je vriend en aan hem even de netwerksleutel moeten vragen.
Als het je vriend is, zal hij die geven.

Dat is nu precies het probleem, mijn vriend (en ik) weten niet waar we dat moeten zoeken. We hebben allebei geen ervaring met draadloos internetten.

Hoe ziet deze netwerksleutel eruit? En waar kan hij deze vinden? In de instellingen van zijn modem? In zijn pc? In zijn acceptatieformulier van zijn ADSL? In zijn router?

We hebben al in de router gekeken, maar kunnen daar niets vinden van een wachtwoord of netwerksleutel oid. Voordat ik mijn laptop kocht, had hij maar 1 computer die niet draadloos verbonden is met zijn router en die is weer niet draadloos verbonden met zijn modem.

Mijn laptop ziet de draadloze verbindingen wel, dus het moet mogelijk zijn. En wat is die "linksys" verbinding? Is dat de router (die andere is de modem) of zijn dat bijv. de buren?

Het merk van de router is van belang in deze.
Wanneer dat een Linksys is, weet je dat dat de goeie verbinding is.
Wanneer je via de vaste PC naar het configuratie scherm van de Linksys gaat, kun je daar bij wireless en security de netwerksleutel vinden.
Die heeft je vriend toch echt een keer ingesteld.

Het merk van de router is "Sitecom", ik blijf dus van de linksys af :o

Ik ga het dus via de "SpeedTouch" modem proberen.

Ik kan het alleen niet vinden.

Ik heb twee tabbladen, basic en advanced

Basic
- System information (diagnostics, service info, configuration, system
- Connections
- System log

Advanced
- Diagnostics (system, lan, wan)
- Easy Setup
- IP Adresses
- IP Routing
- NAPT
- DHCP
- DNS
- System
- System Password
- Templates
- Language

Daaronder staat ook nog "WARNING: no password specified"

Je moet het niet met de modem proberen, want die maakt alleen verbinding met het internet.
Jouw laptop wil contact maken met die draadloze router, dus daar zul je in het configuratiescherm moeten kijken.

Mijn laptop "ziet" ook de modem, zie bijlage, en ik weet ongeveer hoe die werkt, maar ik zal ervan af blijven.

In de instellingen van de router kom ik zelf niet, ik zal binnenkort samen met mijn vriend kijken of we het kunnen vinden.

In ieder geval alvast bedankt en ik laat nog even weten of het gelukt is!

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 106
wanneer ik naar de ontvangst kijkm hebben jullie die speedtouch wel heel goed verstopt of woont die vriend aan het einde van de straat.

Dat vond ik dus ook al erg vreemd. De router staat op dit moment een halve meter van me vandaan, de modem een meter.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, is er nog nooit draadloos mee gewerkt (zowel router als modem).

Dan is dat ook niet die router.
Is die draadloze router uberhaupt wel geconfigureerd?
Je zegt dat het een Sitecom is.

Het is inderdaad een sitecom, ik zal vandaag of morgen de manual erbij pakken. Het is dus mogelijk dat beide verbindingen die zichtbaar zijn op mijn laptop niet de verbindingen zijn bij ons in huis?

Ik heb het sterke vermoeden dat die verbindingen niet van jullie zijn inderdaad hahahahahaha.

Je hebt gelijk :o We hebben nu iets anders: m'n vriend heeft ook een mogelijkheid tot draadloze verbinding in zijn pc. Ik maak nu verbinding met zijn pc (ipv router/modem) en dat werkt redelijk

Er gebeurt alleen iets raars. Op de pc zie je wanneer ik met mijn laptop inlog en hoe lang ik ingelogd ben. Bij mij geeft hij dit aan:

Draadloze netwerkverbinding (WIRELESS-NETWORK)
Snelheid: 1,0 MBPS (varieert tot 48 MBPS)
Signaalsterkte: Uitstekend
Status: Verbonden.

Dit blijft hij aangeven, terwijl ik er telkens "uitgegooid" word. Dit varieert van minder dan 5 minuten tot 30 minuten online zijn en dan stopt hij ermee, terwijl de status gewoon op verbonden blijft staan. Als ik op herstellen druk, heb ik wel weer verbinding, maar het is toch zeer irritant.

Weet je wat ik hieraan kan doen?

Bijlagen

• instellingen.JPG
    instellingen.JPG
    69,2 KB · Weergaven: 82
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan