Netwerkverbinding via twee routers en twee netwerkkaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Ik heb de volgende situatie:

Pc, externe schijf en printer bekabeld op Netgear router.
Airport Express met name voor audio op mijn geluidsinstallatie.

Laptop ofwel draadloos op de Netgear, ofwel op de Airport.

Is het mogelijk om tegelijkertijd de laptop middels de bekabelde netwerkaansluiting op de Netgear, áls via de draaloze netwerkkaart op de Airport te laten funtioneren?
Op dit moment wordt de draadloze verbinding direct uitgeschakeld, zodra ik de utp-kabel naar de Netgear-router aansluit.

Is die Netgear ook een draadloze router? En beschrijf eens precies hoe die Airport Express in het netwerk staat? Functioneert die met WDS als 'extender' van het draadloze netwerk van de Netgear?

Ik ben zelf regelmatig vanaf 1 computer draadloos én bedraad tegelijk verbonden geweest met 1 centraal apparaat (draadloze router), maar nooit ondervonden dat dan 1 van de 2 netwerkapparaten uitgeschakeld werd... Je zou vermoeden dat het een 'feature' van de laptop is dat dan gebeurt??

Tijs.

Is die Netgear ook een draadloze router?
Ja, maar in de concrete situatie is de laptop met kabel hieraan verbonden en draadloos (wil ik althans) met de Ariport, voor het geluid.

En beschrijf eens precies hoe die Airport Express in het netwerk staat? Functioneert die met WDS als 'extender' van het draadloze netwerk van de Netgear?
Nee, die functioneert niet als wds, want dan 'hapert' het geluid naar m'n installatie als ik dat vanaf de laptop met iTunes afspeel .... daar heb ik dus écht al van alles aan geprobeerd te doen.

Ok, nu alvast een vraag: Hoe heb je de Airport Express ingericht? Fungeert die als DHCP server? En heb je die een eigen SSID gegeven, dus 'los' van het draadloze netwerk van de Netgear? En is de DHCP reeks geheel anders dan die van de Netgear? (Dus Netgear 192.168.x.x en Airport Express 10.0.2.x?)

Tijs.

Hoe heb je de Airport Express ingericht? Fungeert die als DHCP server? En heb je die een eigen SSID gegeven, dus 'los' van het draadloze netwerk van de Netgear?

Ja, geheel 'los' van de configuratie van de Netgear, wél dhcp.

En is de DHCP reeks geheel anders dan die van de Netgear? (Dus Netgear 192.168.x.x en Airport Express 10.0.2.x?)

Ja.

Ik zie (gegeven wat teruggemeld is) geen enkele logische reden waarom de bedrade verbinding de draadloze verbinding zou verbreken/uitschakelen of andersom. Zoals gezegd heb ik op mijn pc's zonder problemen dergelijke setups gehad.

Ik vermoed dus dat het een (bewuste?) 'feature' van de laptop is, en je je dus daarop moet richten (handleiding doornemen, evt. helpdesk bellen etc.) voor een verklaring en oplossing van het probleem.

Tijs.

Heb je de de helpdesk dan al gebeld hierover? Je terugmelding dat het probleem niet is opgelost geeft helaas geen enkele informatie over wat er met de tips is gedaan...

Overigens: M.b.t. tip dat het een 'feature' van de laptop zou kunnen zijn: Stel dat het een Acer is dan zou het misschien kunnen zijn dat Acer ePower Management dergelijk gedrag 'regelt'. Dit programma heeft energiebeheer-profielen die wellicht voor het getoonde gedrag verantwoordelijk zijn. hier, in posting #6 schrijf ik daar wat over.
Is het inderdaad een Acer (of een ander merk) kijk zeker alle meegeleverde hulpprogramma's na of die wellicht iets met je probleem te maken hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan