Mathieuu
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2008
Hallo allemaal,
Nu ik HTML en CSS (denk ik) toch wel grotendeels onder knie heb, ben ik sinds gisteren met javascript bezig. Ik heb mezelf een boek aangeschaft en ben er volop in bezig nu.
Maar koppig als ik ben, probeer ik altijd graag eens zelf iets uit
.
Mijn doel was om een simpel eerste scriptje te schrijven in javascript waarbij met een prompt 2 getallen gevraagd werden aan de gebruiker, deze met elkaar opgeteld zouden worden en vervolgens de uitkomst zichtbaar werd.
Met mijn luttele kennis, heb ik dit geschreven, maar het resultaat is niet echt wat ik in gedachten had, zouden jullie me even kunnen helpen of wat tips geven ? Alvast bedankt.
JS code:
[JS]<script type="text/javascript">
function optellen(a, b)
{
var resultaat = parseInt(a) + parseInt(b);
return restultaat;
}
var getal1 = prompt("Typ het eerste getal");
var getal2 = prompt("Typ het tweede getal");
var uitkomst = optellen(getal1, getal2);
document.write('getal1 + " plus " + getal2 + " = " + uitkomst');
</script>[/JS]
Mvg, Mathieu.
Nu ik HTML en CSS (denk ik) toch wel grotendeels onder knie heb, ben ik sinds gisteren met javascript bezig. Ik heb mezelf een boek aangeschaft en ben er volop in bezig nu.
Maar koppig als ik ben, probeer ik altijd graag eens zelf iets uit

Mijn doel was om een simpel eerste scriptje te schrijven in javascript waarbij met een prompt 2 getallen gevraagd werden aan de gebruiker, deze met elkaar opgeteld zouden worden en vervolgens de uitkomst zichtbaar werd.
Met mijn luttele kennis, heb ik dit geschreven, maar het resultaat is niet echt wat ik in gedachten had, zouden jullie me even kunnen helpen of wat tips geven ? Alvast bedankt.
JS code:
[JS]<script type="text/javascript">
function optellen(a, b)
{
var resultaat = parseInt(a) + parseInt(b);
return restultaat;
}
var getal1 = prompt("Typ het eerste getal");
var getal2 = prompt("Typ het tweede getal");
var uitkomst = optellen(getal1, getal2);
document.write('getal1 + " plus " + getal2 + " = " + uitkomst');
</script>[/JS]