Spellmeista
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 feb 2009
Beste mensen,
ik ben al aardig ver
en ik heb eindelijk na vijf dagen van zwoegen en vloeken
een php script zover gekregen dat ik netjes een mailtje binnenkrijg! Applaus voor mezelf 
Nu komt het volgende probleem. Alles werkt naar behoren echter de checkbox invoer krijg ik niet via de mail binnen en dit natuurlijk ook belangrijk om te weten of mensen in de toekomst op de hoogte gehouden willen worden over eventuele ontwikkelingen! Kan iemand even kijken naar dit php script en zeggen waarom hij de checkbox optie = ON niet stuurt naar het mailadres?
--------------------------------------------------------------------------------------
$ophoogte is in dit geval de waarde van de checkbox
--------------------------------------------------------------------------------------
ik ben al aardig ver

Nu komt het volgende probleem. Alles werkt naar behoren echter de checkbox invoer krijg ik niet via de mail binnen en dit natuurlijk ook belangrijk om te weten of mensen in de toekomst op de hoogte gehouden willen worden over eventuele ontwikkelingen! Kan iemand even kijken naar dit php script en zeggen waarom hij de checkbox optie = ON niet stuurt naar het mailadres?
PHP:
<?php
/* All form fields are automatically passed to the PHP script through the array $HTTP_POST_VARS. */
$email = 'mijnnaam@domein.nl';
$ophoogte = $HTTP_POST_VARS['ophoogte'];
$subject = 'mail afkomstig van [url]www.3volt.nl';[/url]
$message = $HTTP_POST_VARS['message'];
$uwemail = $HTTP_POST_VARS['uwemail'];
/* PHP form validation: the script checks that the Email field contains a valid email address and the Subject field isn't empty. preg_match performs a regular expression match. It's a very powerful PHP function to validate form fields and other strings - see PHP manual for details. */
if (!preg_match("/\w+([-+.]\w+)*@\w+([-.]\w+)*\.\w+([-.]\w+)*/", $email)) {
echo "<h4>Invalid email address</h4>";
echo "<a href='javascript:history.back(1);'>Back</a>";
} elseif ($subject == "") {
echo "<h4>No subject</h4>";
echo "<a href='javascript:history.back(1);'>Back</a>";
}
/* Sends the mail and outputs the "Thank you" string if the mail is successfully sent, or the error string otherwise. */
elseif (mail($email,$subject, "Van: $uwemail",$message, $ophoogte)) {
echo "<h4>Dank u voor uw interesse in Revolt. Indien het een vraag betreft krijgt u zsm antwoord!</h4>";
} else {
echo "<h4>Can't send email to $email</h4>";
}
?>
$ophoogte is in dit geval de waarde van de checkbox
Laatst bewerkt door een moderator: