Niet genoeg VRAM? PES 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Wanneer ik PES wil opstarten krijg ik een melding dat ik niet genoeg VRAM heb. Ik heb de ATI X300. Maar als ik via Canyourunit.com mijn PC ga scannen voor de 11 versie. Zegt ie alleen dat ik niet genoeg RAM heb (Ik heb 1GB). En mijn VideoRAM is wel goed.

Laatst bewerkt:
is dat een laptop? zo ja dan is het hoogst waarschijnlijk shared memorie en is vram ook gelijk je gewoone ram geheugen.

is het een onboard of een op zich staande videokaart? is ie onboard geldt het zelfde

je hoeft niet alles te quoten hoor

Wat is het verschil? Ik heb niet veel kennis van hardware. De videokaart zat er iig al in de PC toen ik 'm kocht.

Onboard is een videokaart OP je moederbord "gebakken".
Een videokaart die NIET onboard (Heet dacht ik outboard maar weet dat niet zeker) is, zit NIET op je moederbord maar sluit je aan op je moederbord.

Onboard heeft meestal geen eigen geheugen maar "shared memory" (Oftewel hij pikt wat geheugen van je RAM geheugen af zeg maar) zoals hierboven ook al word gezegd.

Hoop dat het zo helder is :)

Oke, hier een aantal afbeeldingen:

Dit is een onboard kaart van de achterkant:

Kijk naar de letter: G
computer_rear.jpg

Dit is een voor zichzelf staande:

svs_pc_op_tv_foto1.jpg

Ook als je je kast openhaalt van je computer kan je meteen zien of er een voor zichzelf staande videokaart in zit of niet.
Hieronder het geval van een voor zich zelf staande (Dit voorbeeld zit niet in een computerkast maar zoiets kan het wel zijn):

videokaart.jpg

Om uit te breiden wel ja.
Misschien dat je je ram kan uitbreiden en zo je VRAM ook.
Moest dacht ik ergens in het BIOS ingesteld worden. (Weet niet precies waar en kan ik je ook niet uitleggen hoe)

Heb zelf ook een videokaartje met VRAM waar ik totaal niet blij mee ben.

Hoop dat ik je zo heb geholpen. :)

Als het zo is opgelost, zet je de status van het topic dan even op: opgelost?

(Sorry voor de dubbelpost)

je kan in meeste pc een video kaart in bouwen hoor!! het is niet gelijk hopenloos.

als je het wilt weten maak je kast open. maak een foto van het moederbord dan zal ik je vertellen of er een video kaart in kan. en post effe de rest van je specs!

Laatst bewerkt:
Ah verdorie, zat de hele tijd te denken dat je een laptop had aangezien die meestal shared memory en een onboard videokaart hebben.

Sorry!

Nieuwe videokaart in je PC stoppen is natuurlijk een optie.
Wel uitkijken naar je voeding of die wel genoeg watt levert voor de nieuwe videokaart.

En dat terwijl ik zelfs nog afbeeldingen van een desktop voor je heb opgezocht.
Let niet erg op vandaag zeg....

Laatst bewerkt:
Even een vraagje,

Dit zijn mijn specs :

CPU : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz
CPU Speed : 2.9 GHz
RAM : 1023.6 MB
OS : Microsoft Windows 7 Ultimate Edition (build 7600), 32-bit
Video Card : ATI Radeon X300/X550/X1050 Series

Is dit genoeg om PES 2009 te kunnen spelen?

weer alleen die video kaart maar maak eens een foto van je moederbord dan kijk ik effe voor een goedkoop video kaartje.

Is dit genoeg om PES 2009 te kunnen spelen?

Zou het moeten doen.Zelfs pes 10 zou kunnen.
Minimale eis qua kaart(NVIDIA GeForce FX or ATI Radeon 9700 video card.En een p4 van 2.4ghz.
Ondersteunende ati/amd kaarten:
ATI - Radeon HD4800, HD3800, HD2900, HD2400, X1950, X1900, X1800, X1650, X1600, X1550, X1300, X1050, X800, X700, X550, X300, 9800, 9700.

Pes 11 ga je idd niet redden.Daarvoor is een videokaart nodig met een eigen geheugen van 512mb.

Pes 9 en 10 zouden het moeten doen.Ik zeg er wel bij dat het niet optimaal is.Verre van dat.
Je zit met een x300 chipje.Die gebruikt ook nog eens geheugen van je systeem en je hebt maar 1gb op w7.
Indien mogelijk is het beter om een redelijk kaartje te kopen.Denk dat je voor een tientje of 4 klaar kan zijn.
Wordt dit systeem nog geen gamemonster(en zal het nooit worden)maar dan is 9 en 10 zeer zeker speelbaar.11 ga je nooit halen want daar zijn de eisen te zwaar voor.

Heb nu PES 2010 geinstalleerd.Hij zegt dat ik maar 32 MB VRAM heb? Dus er staat onmogelijk achter.....

dat kan je in de bios hoogst waarschijnlijk wel opkrikken maar zeg effe welk moederbord je hebt of maak er een foto van (3e keer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan