Hallo,
Ik heb eeb FTP server geinstalleerd (quick 'n easy ftp)
Dit heeft goed gewerkt totdat ik mijn pc opnieuw opstartte.
Ik heb in mijn router de poorten 20 en 21 opengezet en geforward naar 192.168.2.2 (adres voor de server pc)
dit ging goed. totdat ik mijn pc opnieuw opstarte en deze ip adres 192.168.2.5 kreeg. deze poorten dus op dit adres open gezet (beide ip adressen kunnen blijkbaar niet tegelijk dezelfde poorten open hebben)
maar hierna kan ik niet meer inloggen in de pc.
Wel kan in via ftp://192.168.2.5 inloggen met inlognaam en password, en dit geeft het logboek in de ftp server ook aan.
wil in echter via ws-ftp inloggen via mijn internet ip adres dan krijg ik de melding : connection refused
doe ik het via IE dan volgt het volgende scherm volgens bijlage.
Ik heb alles nagekeken, maar ik kan niet vinden wat er fout staat.
de firewall is al uitgezet (zowel router als in windows) maar dit had geen effect.
wie kan mij verder helpen.
Ik heb eeb FTP server geinstalleerd (quick 'n easy ftp)
Dit heeft goed gewerkt totdat ik mijn pc opnieuw opstartte.
Ik heb in mijn router de poorten 20 en 21 opengezet en geforward naar 192.168.2.2 (adres voor de server pc)
dit ging goed. totdat ik mijn pc opnieuw opstarte en deze ip adres 192.168.2.5 kreeg. deze poorten dus op dit adres open gezet (beide ip adressen kunnen blijkbaar niet tegelijk dezelfde poorten open hebben)
maar hierna kan ik niet meer inloggen in de pc.
Wel kan in via ftp://192.168.2.5 inloggen met inlognaam en password, en dit geeft het logboek in de ftp server ook aan.
wil in echter via ws-ftp inloggen via mijn internet ip adres dan krijg ik de melding : connection refused
doe ik het via IE dan volgt het volgende scherm volgens bijlage.
Ik heb alles nagekeken, maar ik kan niet vinden wat er fout staat.
de firewall is al uitgezet (zowel router als in windows) maar dit had geen effect.
wie kan mij verder helpen.