niet kunnen inloggen via externe pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb eeb FTP server geinstalleerd (quick 'n easy ftp)
Dit heeft goed gewerkt totdat ik mijn pc opnieuw opstartte.
Ik heb in mijn router de poorten 20 en 21 opengezet en geforward naar 192.168.2.2 (adres voor de server pc)
dit ging goed. totdat ik mijn pc opnieuw opstarte en deze ip adres 192.168.2.5 kreeg. deze poorten dus op dit adres open gezet (beide ip adressen kunnen blijkbaar niet tegelijk dezelfde poorten open hebben)
maar hierna kan ik niet meer inloggen in de pc.
Wel kan in via ftp://192.168.2.5 inloggen met inlognaam en password, en dit geeft het logboek in de ftp server ook aan.
wil in echter via ws-ftp inloggen via mijn internet ip adres dan krijg ik de melding : connection refused
doe ik het via IE dan volgt het volgende scherm volgens bijlage.
Ik heb alles nagekeken, maar ik kan niet vinden wat er fout staat.
de firewall is al uitgezet (zowel router als in windows) maar dit had geen effect.

wie kan mij verder helpen.

Bijlagen

• clip_image002.jpg
    clip_image002.jpg
    13 KB · Weergaven: 57
waarom geef je die pc dan niet een hard ip adres.
dan hou je op die pc altijd hetzelfde ip adres

Hoi Puppie,

Ik heb al getracht een hard ip adres toe te kennen aan de "server" pc echter krijgt deze dan geen internet verbinding meer. Ik heb hier ook al meerdere settings gebruikt o.a. gateway adres.. dns adres echter niets werkt hiermee. Ik snap dit niet helemaal.
Het werkt ook niet als ik de dhcp server in mijn router uitschakel. (of moet ik dan een proxy adres invoeren?)

Heb je nog tips hoe ik dit aan het werk krijg?

Het vreemde is dat ik in deze pc (welke dus de server moet worden) ook niet kan kijken vanaf een andere pc in het netwerk in de shared folders via de netwerk drives. Ik heb ook sterk het vermoeden dat iets in mijn win xp configuratie de boel blokkeerd. alleen weet ik niet wat.

heb je toevallig xp met service pack 2 zet daar de firewall dan eens van uit.
Of heb je een andere firewall aanstaan op je computer.

Ik idd. xp met sericepack 2.
Ik heb de windows firewall altijd uitstaan.
Verder heb ik norton antivirus+firewall echter hier heb ik het bereik van de internet zone beheer staan op 192.168.0.0 - 192.168.2.255 dus hier zou het niet aan kunnen liggen. en het probleem doet zich ook voor als ik deze firewall uitschakel.

yeps..bijna ik zit nog met versie 2.05 te prutsen
en die heeft het toch een tijd goed gedaan...

heb jij de poorten gewijzigd in het programma zelf of heb je het standaard laten staan.
daar kan het al fout gaan.
Is dit probleem zo ineens gekomen of heb je iets gewijzigd in je computer.

In het programma heb ik niets gewijzigd.
gisteren morgen draaide het nog goed.
Toen ik thuis kwam, moest ik even de pc opnieuw opstarten ivm het installeren van een programma (niet internet/netwerk gebonden) en hierna kreeg mijn pc dus een nieuw ip nummer (wat ik ook al raar vond) en hierna was tie niet meer aan de praat te krijgen.

Al eens gedacht aan een systeemherstel, ben je alleen dat programma kwijt wat er net opstaat.

Ik denk dat ik inderdaad maar een image ga terug plaatsen. Want ik vind het ook erg verdacht dat ik via mijn netwerk geen toegang heb tot mijn eigen "gedeelde" drives. dit is al een probleem op zich.

Heb je eventueel nog tips om het voor elkaar te krijgen om alle pc's (3 stuks) + mijn printer server en mijn linksys hd-server kan instellen zodat deze een vast ip adres krijgen? want dit wil ook niet lukken (is wel off-topic, maar toch)..

ik heb in mijn router (zyxel) het mac adres van de netwerkkaart gezet plus een vast ip adres en dat krijgt de pc nu gewoon elke keer alshij opstart.
De rest van de computers blijven gewoon een ip krijgen van de dhcp.

Ik heb even in de specs van mijn router gekeken, en ik kan inderdaad via de mac adressen van de pc's andere pc's uitsluiten (zolang deze niet geblocked worden)
maar ik kan hier geen vast ip adres aan koppelen.
Ik vind het vreemd dat dit ook niet meer kan.
Moet ik eventueel nog meer ingeven als ik een vast ip adres wil instellen (gateway, dns adres etc?)

B.T.W. voor jou informatie ik heb een belkin wireless router waarop alle desktop pc's (2 stuks) via netwerk kabels verbonden zijn. De wireless functie is alleen voor de laptop.

bij deze de link naar de manual.

http://web.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5D7231-4&lang=11&mode=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan